نظارت برعملکرد معلمان مورد غفلت قرار گرفت

سادس/مازندران امام جمعه نوشهر گفت: وقتی از هرجایی چه شرکتی و چه غیر شرکتی نسبت به بکارگیری معلمان اقدام شد، نظارت بر عملکرد آنها مورد غفلت قرار گرفت.

به گزارش سادس، حجت الاسلام محمود مشایخ امروز در همایش نظام مراقبت‌های دانش آموزان(طرح نماد) که در کانون شهید باهنر برگزار شد، با بیان اینکه موضوعات مهمی مورد نیاز روز ما است که متاسفانه مورد غفلت مسئولان، خانواده‌ها، آموزش و پرورش قرار گرفت، اظهار کرد: نتیجه این غفلت این شد که به اینجا رسیدیم.

وی با بیان اینکه دولت‌ها بهای لازم را به آموزش و پرورش نداد، افزود: دولت با مطرح کردن کمی بودجه جایگاه معلم را نادیده گرفتند.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: دانش‌آموزان از سوی والدین نیز مورد غفلت قرار گرفته و آنها با رها کردن فرزندان خود سرگرم زندگی شان شدند و به اندازه کافی برای تربیت و پرورش بچه‌ها وقت نگذاشتند.

این مسئول گفت: هروقت والدین خودشان را خرج بچه‌های خود نکنند موفق نخواهیم بود.

مشایخ با اشاره به اینکه برخی از بچه‌ها با اینکه پدر و مادرشان زنده هستند اما یتیم و رها شده هستند، افزود: منظور از کم توجهی در مورد خرج و هزینه زندگی نیست بلکه به تربیت آنها نمی‌رسند که آیا عبادت می‌کنند و یا دوستان آنها چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد خانواده‌های با وضعیت ناهنجار زیاد است، تصریح کرد: از سوی دیگر از ناحیه آموزش و پرورش نیز غفلت صورت گرفته است زیرا تعلیم تنها کار آموزش و پرورش نیست بلکه باید کنار آن پرورش باشد.

وی وضعیت موجود را ناشی از همه این غفلت‌ها برشمرد و گفت: چه بسا آموزش و پرورش به تعلیم اهمیت بیشتری نسبت به پرورش و تربیت می‌دهد.

امام جمعه نوشهر با تاکید براینکه در استخدام و بکارگیری معلمان از هرجا اقدام شد و نظارت کافی برکار معلم صورت نگرفت، افزود: باید به فکر معلمان بود و نظارت کافی بر عملکرد آنها داشت زیرا چوب زیادی از ناحیه معلم و اساتید خوردیم.

حجت‌الاسلام مشایخ، ادامه داد: وقتی معلمی اعتقاد دینی نداشته باشد معلوم است که وضعیت مدرسه و دانش‌آموز چه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *