کاهش ۷۰ درصدی حریق جنگل‌ها و مراتع لرستان

سادس/لرستان مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: نسبت به میانگین چند سال گذشته ۷۰ درصد کاهش حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان داشتیم.

شیرزاد نجفی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: با توجه به کمبود بارش در سال آبی گذشته در سطح استان تقریباً حریق‌های ما اواخر اردیبهشت‌ماه یعنی یک ماه زودتر از میانگین سال‌های قبل شروع شد.

وی ادامه داد: در سطح استان ۲۳ فقره شامل جمعاً ۱۰۱ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان دچار حریق شد، که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد کاهش داشتیم.

نجفی افزود: نسبت به میانگین چند سال گذشته ۷۰ درصد کاهش حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان داشتیم.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: بیشترین حریق ما در چند سال گذشته در سال ۱۳۹۲ بوده که حدوداً ۲۳۴۹ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی حریق داشتند که الان به ۱۰۱ هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ حدود ۲۲۶۵ هکتار حریق داشتیم ولی در دو سال گذشته با تدابیری که به عمل آمد، بحث بکارگیری دیده‌بانان در مناطق بحرانی و استفاده از دیده‌بان‌های محلی، ایجاد آتش‌بُر در مناطق حساس و بحرانی، به کارگیری ۳۵۰ نفر نیروی دیده بان در مناطق حساس و بحرانی استان، تنها ۱۰۱ هکتار از اراضی ما دچار حریق شد که آمار خوبی در راستای کنترل و پیشگیری از حریق بوده و جز استان‌های پیشرو در بحث حریق بودیم.

نجفی افزود: با توجه به توپوگرافی استان و مساحت دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتاری آن که تقریباً دو میلیون و ۲۰۰ هکتار از آن یعنی ۷۵ درصد از مساحت آن اراضی ملی است، که تحت مدیریت اداره‌کل منابع طبیعی لرستان است، با تلاش شبانه‌روزی همکاران اداره‌کل منابع طبیعی، یگان حفاظت و استقرار نیرو در مناطق حساس و بحرانی عملیاتی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: گشت‌های منظم و شبانه‌روزی که در مناطق بحرانی داشتیم، خرید ادوات و امکانات حریق مانند دستگاه‌های دمنده و … و استقرار گشت‌های موتوری در مناطق حساس باعث شده شاهد این موفقیت در استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *