لزوم ساخت زیرساخت‌های گردشگری لرستان

سادس/لرستان نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای استفاده از ظرفیت گردشگری ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، در گفت وگو با سادس، اظهار کرد: لرستان به طور کلی و نقاط خاصی از آن خیلی زیبا و بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان جاهای خاصی وجود دارد که از جهت قدمت به هزاران سال پیش بر می‌گردد.

مبلغی عنوان کرد: شاید اولین آثار بشر در غاری در کوهدشت است، اولین آثار بشری در غار میرملاس نشان می‌دهد این منطقه چقدر قدمت و اهمیت دارد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این ظرفیت عظیم در اختیار ماست و مانند دیگر ظرفیت‌هایی که در استان از آن بهره‌مند هستیم و خدادادی است، ما به نیکی از آن استفاده نکردیم.

وی افزود: می‌خواهیم بگوییم بیایید با هم از این ظرفیت استفاده کنیم، در یک حد ضعیفی استفاده شده است.

مبلغی تصریح کرد: البته گردشگری کلاً در ایران ضعیف است نه‌تنها در لرستان، در ایران گردشگری خیلی جان ندارد و جا نیفتاده، در حالی که ایران یک کشور واقعاً دیدنی است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطقه ما زیبایی‌های خاص خودش را دارد که اگر مردم ایران بدانند چه زیبایی‌هایی در اینجا وجود دارد و چه آبشارهای زیبایی وجود دارد حتماً خیلی از سفرهای خود را کنسل کرده و به این سمت می‌آیند.

وی تأکید کرد: ایراد کار اینجاست که ما منطقه خودمان را معرفی نکردیم.

مبلغی عنوان کرد: در این زمینه حرکت‌هایی انجام شده که خیلی ضعیف است و باید حرکت‌های قوی‌تری صورت بگیرد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در دولت‌های قبل و فعلی با وزارت میراث فرهنگی ارتباط داشتیم که بودجه‌های اندکی دارند و چیزی نیست که جواب‌گو باشد.

وی عنوان کرد: برای استفاده از ظرفیت گردشگری ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، الان برخی از افراد پای کار آمدند برای بوم‌گردی و یک سری کارهای دیگر اقداماتی را انجام دهند و تسهیلاتی را بگیرند، این زیرساخت‌ها آرام آرام می‌تواند فراهم شود تا در این قسمت نیز ما جلو بیوفتیم.

مبلغی بیان کرد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای جوانان ما همین مسئله است که ما از آن غافل هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *