فروکش کردن آنفلوانزای بزرگسالان در لرستان

سادس/لرستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سویه جدید ویروس کرونا در امریکا و اروپا در حال شیوع بوده و هیچ‌موردی ابتلا به سویه جدید کرونا در استان مشاهده نشده است.

مریم کوشکی ششم دی‌ماه در جمع خبرنگاران، در خصوص سویه جدید کرونا اظهار کرد: کرونای جدید زیر سویه‌های جدید BQ.۱ و BQ.۱.۱ نام دارند و در اروپا و آمریکا به‌سرعت در حال گسترش است.

وی تصریح کرد: درمان‌های آنتی‌بیوتیکی بر روی این سویه کارایی ندارد و ابتلای قبلی به بیماری و ایمنی با واکسن مانع ابتلای جدید نمی‌شود، اما می‌تواند شدت بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن را کاهش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با علائم این ویروس گفت: گلودرد و سرفه گرفتگی صدا، تب و لرز آبریزش بینی یا گرفتگی بینی سردرد، بدن درد و درد عضلانی، اسهال، تهوع و بی‌اشتهایی از علائم این زیر سویه هستند.

 کوشکی با اشاره به اینکه، این زیر سویه تاکنون در استان مشاهده نشده است، عنوان کرد: موج آنفلوانزای بزرگسالان در استان در حال فروکش کردن است، ولی آنفلوانزای کودکان که بیشتر ریه کودکان را درگیر می‌کند در کشور و در استان شایع است که توسط یک ویروس تنفسی به نام RSV در کودکان و نوزادان مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: شستن دست، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب مکان‌های سرپوشیده توصیه می‌شود، همچنین افراد مسن، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و مبتلایان به سرطان بایستی بیشتر مراقب خود باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *