گودرزی:‌ دولت در خصوص گرانی‌ها اقدامات فوری اتخاذ کند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از عملکرد دولت در بحث معیشت مردم گفت:‌ دولت در رابطه با افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو، مسکن و نرخ اجاره بها باید اقدامات فوری انجام دهد.

به گزارش سادس، عباس گودرزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه (۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی گفت:‌ آمریکا همچنان شیطان بزرگ بوده و همچنان هیچ غلطی هم نمی‌تواند بکند، اما آنچه مهم بوده این است که بالاترین مبارزه با آمریکا در خدمت رسانی به مردم است.

وی در ادامه عنوان کرد: دولت در بحث معیشت مردم، افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو، گرانی مسکن و افزایش نرخ اجاره بهاء حتما باید اقدام فوری کند. بحث مسکن مساله لاینحلی نیست. وزیر راه و شهرسازی، استانداران باید مکلف باشند که شما را در استان‌ ها کمک کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: در جلسه حضوری نیز به شما عرض کردم استانداران را مکلف کنید که ظرفیت‌‎ ها را شناسایی کنند و اگر توانایی آن را ندارند، برکنار شوند.

گودرزی افزود: برخی از استانداران ضعیف، بی کفایت و ناتوان هستند و قدرت اداره امور را ندارند. جناب آقای رئیس جمهور بازوان شما مدیران استانی هستند، مدیر اگر ضعیف بود زیرمجموعه خود را نیز ضعیف انتخاب می ‌کند، با مدیران ضعیف ایران قوی حاصل نمی ‌شود.

وی همچنین خطاب به رئیس مجلس گفت: برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت زحمت زیادی کشیده شده است، این طرح را در دستور کار قرار دهید. آقای لطیفی معاون سازمان اداری و استخدامی رئیس جمهور، انگار بنا ندارد که تحقق شعار رئیس جمهور را ببیند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور شما فرمودید در یک اتاق ۵ نفرند؛ رسمی، پیمانی، قراردادی، خرید خدمت، حجمی، پروژه‌ای و… و فرمودید ۵ نوع حقوق پرداخت می‌شود، بهتر است بگوییم بیش از ۲۰ نوع قرارداد؛ بستر این تبعیض، ظلم و فساد ناهماهنگ پرداخت، تنوع قراردادهاست.

گودرزی ادامه داد: شما خطاب به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی دستور دادید که با کمیسیون اجتماعی همراهی کن، ایشان حتی حاضر نشد در جلسه مشترک اعضای کمیسیون با رئیس مجلس حضور پیدا کند. اراده‌ ای برای حل این مساله ندارد، این مساله یکبار برای همیشه باید حل شود.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه شرکت‌ های واسطه نیروی انسانی مظهر ظلم، تبعیض، فساد و بی عدالتی هستند و هر طور که می خواهند استخدام و حقوق پرداخت می‌کنند، کسی آمار دقیقی از این نیروها ندارد و ما شاهد یک بروکراسی پنهان و سایه هستیم و کسی نسبت به اینها پاسخگو نیست و نظام اداری و استخدامی کشور را دچار چالش کرده اند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کماکان فتنه خط قرمز انقلاب است و همان کسانی که در فتنه ۸۸ نظام را تا لبه پرتگاه بردند، دشمن را امیدوار و به مقدسات جسارت کردند و امنیت داخلی و عمومی مردم را به خطر انداختند، مسببان اصلی فتنه‌‎ امروز و فردا نیز هستنند. همان ها بودند که دشمن را با تحریم‌ های فلج کننده اقتصادی امیدوار کردند.

وی در پایان گفت: پاسخگوی بیماران پروانه ‌ای، سرطانی و مشکلات باید همین عوامل فتنه باشند، مردم پای کار انقلاب هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *