از لوایح برنامه و بودجه چه خبر؟

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز دولت به مجلس اطلاعی نداده که می‌خواهد اول لایحه برنامه هفتم یا لایحه بودجه ۱۴۰۲ و یا همزمان هر دو لایحه را تقدیم کند؛ ما منتظر تصمیم دولت هستیم.

احمد نادری در گفت و گو با سادس درباره آخرین وضعیت ارائه لوایح برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ گفت: اختلاف نظری بین دولت ‌مجلس وجود داشت مبنی بر اینکه باید طبق آیین نامه داخلی مجلس اول لایحه برنامه هفتم ارائه شده و بر اساس آن لایحه بودجه سال آینده تقدیم شود.

وی ادامه داد: در مقابل نظر دولت این است که ابتدا لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس کرده و قانون برنامه ششم یک سال دیگر تمدید شود منتها این موضوع خلاف آیین نامه داخلی مجلس است.

این عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: بر این اساس بحث ها و رفت و آمدهای زیادی بین دولت و مجلس صورت گرفت؛ آخرین وضعیت این است که همزمانی بین بودجه و برنامه داشته باشیم اما هنوز هم مشخص نیست و قطعی نشده و ما نظر دولت را نمی دانیم.

وی افرود: طبق اطلاعم هنوز دولت نتوانسته به صورت ریز برنامه هفتم را آماده کند و در تدوین بودجه جلوتر است؛ هنوز دولت به مجلس اطلاعی نداده که می خواهد اول برنامه یا بودجه و یا همزمان هر دو لایحه را تقدیم کند؛ ما منتظر تصمیم دولت هستیم.

نادری با بیان اینکه امکان بررسی همزمان لوایح برنامه و بودجه در مجلس وجود دارد، گفت: در این شرایط برای بررسی همزمان مقداری تقدم و تاخر خواهیم داشت مثلا اول احکام کلی را تصویب کرده و بعد وارد بررسی جزییات شویم. برای این کار می توانیم دو کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه تشکیل دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *