رضازاده: توافق این بود نام من برای هیات اجرایی آسیا رد شود/ کسب یک مدال مجموع خوب نیست

رضازاده: توافق این بود نام من برای هیات اجرایی آسیا رد شود/ کسب یک مدال مجموع خوب نیست

قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و المپیک گفت: قرار بود نام من برای حضور در انتخابات هیات اجرایی کنفدراسیون آسیا رد شود و نمی دانم چرا انجام نشد. 

حسین رضازاده در گفت‌وگو با سادس درباره اینکه چرا با وجود اینکه عضو هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا بود، مجددا در انتخابات قاره آسیا شرکت نکرد، بیان کرد: ما در حاشیه مسابقات وزنه‌برداری قهرمان آسیا که در بحرین برگزار شد، جلسه‌ای را داشتیم و در آن جلسه توافق شد که نام من برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات کنفدراسیون آسیا رد شود اما اینکه چرا این اتفاق نیفتاده را اطلاع ندارم و باید از خود سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون سوال کنید.

رضازاده در مورد عملکرد تیم وزنه‌برداری مردان و زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ گفت: داشته های ما همین بود. از بانوان که انتظار زیادی نداشتیم و در بخش مردان هم داشته‌هایمان همین بود. البته در برخی اوزان مدال‌هایی گرفتیم اما در برخی وزن ها نیز ضعیف کار شد. باید با تمرینات بیشتر، رکوردها افزایش پیدا کند چون بقیه کشورها هم دارند کار می‌کنند.

رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه ایران در قهرمانی جهان تنها یک مدال مجموع گرفت، تاکید کرد: اتفاق خوبی نیست و ایران همیشه عنوان دار بوده است اما داشته‌های ما همین است و بهتر از این نفرات، کسی نبود که اعزام نشده باشد. کسانی که بهترین رکوردها را داشتند همین هفت نفر بودند که اعزام شدند.

او در مورد نیاز علی داودی به افزایش رکورد برای کسب مدال دسته فوق سنگین تصریح کرد: داودی شرایط سنی و بدنی خوبی دارد و می تواند افزایش رکورد داشته باشد. او بعد از المپیک آسیب دید و در مسابقه‌ای شرکت نکرد. اولین مسابقه بین المللی او قهرمانی آسیا بحرین بود. البته در قهرمانی جهان وزنه های خوبی زد با این حال باید بدنش شلاق بخورد و تمرینات خوبی انجام دهد تا در یک ضرب و دو ضرب بالا بکشد. او باید در مجموع ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم افزایش رکورد داشته باشد تا جزو سه نفر اول قرار بگیرد.

رضازاده در مورد اینکه کیانوش رستمی بعد از مدت ها مدال جهانی گرفت اما با توجه به عناوینی که دارد، انتظار از او بالا است، گفت: باید به شرایط سنی کیانوش نگاه کرد. او نزدیک به ۳۲ سال سن دارد و بدن زیر تمرینات سنگین جواب نمی دهد. البته کیانوش در حرکت یک ضرب خیلی خوب کار کرد و باید خودش را حفظ کند و مواظب باشد تا المپیک آسیب نبیند.

رییس کمیته فنی در پاسخ به این پرسش که عملکرد کادرفنی تیم ملی در قهرمانی جهان را چگونه دیده است؟ گفت: باید جلسه کمیته فنی برگزار  و صحبت و تصمیم‌گیری شود. هنوز فدراسیون چیزی در مورد زمان برگزاری نشست کمیته فنی اعلام نکرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *