بازگشت مجدد کرونا با یک فوتی در کهگیلویه و بویراحمد

سادس/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شیوع مجدد کروناویروس به استان کهگیلویه و بویراحمد با یک فوتی خبر داد.

«محمد غلام نژاد» در گفت و گو با خبرنگار سادس از افزایش شمار قربانیان کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۱۲۶ نفر خبرداد و گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی در این استان دیگر جان خود را از دست داد.

وی افزود: هم اکنون ۴۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۶ هزار ۲۷۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

غلام نژاد با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در استان در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: از ۶۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل آزمایش‌های پی سی آر ورپید تست است حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند.

وی ادامه داد: موج جدیدی از اُمیکرون در کشور چین شدت پیدا کرده و در برخی کشورهای اروپایی نیز همچنان مرگ ومیر سه رقمی دارند که احتمالا پیک هشتم در ایران و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در راه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که پزشک متخصص عفونی است به مردم استان توصیه کرد: مردم جهت پیشگیری و انتقال این بیماری ویروسی، در محیط‌های شلوغ و سربسته و در برخورد با بیماران با علائم شبه آنفلوآنزا ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

غلام نژاد بیان کرد: واکسن یادآور بعداز ۶ ماه از آخرین دُز فعلا به افراد بالای ۱۸ سال توصیه می شود.

گفتنی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌های دنا و چرام در وضعیت زرد کرونایی و شرایط پرخطر قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *