گلایه «مقتدایی» از استاندار اصفهان به دلیل مصرف مازوت

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به استاندار اصفهان با انتقاد از انجام نشدن اقدامات موثر برای کاهش آلودگی هوا در این استان گفت که از متولیان ملی و استانی مصرف سوخت مازوت به دلیل کوتاهی‌های مدیریتی و کم کاری‌های ماه‌های گذشته برای کاهش آلودگی هوا به کمیسیون اصل نود شکایت کرده است.

به گزارش سادس، متن نامه عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به استاندار اصفهان به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر مرتضوی
استاندار محترم اصفهان

باسلام و احترام؛

گلایه سال گذشته از سوی مردم اصفهان همچنان باقی است و متاسفانه پیگیری های لازم به نحوی که موثر باشد و از آلودگی هوای اصفهان جلوگیری کند انجام نشده است. اینجانب در سال گذشته طی نامه شماره ۱۲۴۶۸۶۳ مورخ ۶/ ۱۲/ ۱۴۰۰  ملاحظات مرتبط را برای جنابعالی ارسال کردم. پیگیری ها و تلاش اینجانب و مذاکره حضوری که با دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی داشتم و شکایتی در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح نمودم و چندین پیگیری دیگر که موجب شد بالاخره به روند مازوت سوزی در اصفهان خاتمه داده شود. اگر چه در همان مدتی هم که در اصفهان از مازوت استفاده شد، جان هموطنان عزیز من و موکلان گرانقدرم به خطر افتاد.
متاسفم که هشدارهای قبلی مبنی بر انجام اقدامات موثر در بازه زمانی بهار، تابستان و پاییز که بخشی از آن در قالب تذکر کتبی به رئیس جمهور محترم و وزرای مربوطه در سال جاری در صحن علنی مجلس از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد، آنگونه که باید و شاید از سوی مقامات استانی عملیاتی نشد. اینک به نمایندگی از مردم اصفهان هشدار می دهم که چنین روندی می تواند جان موکلان ارجمند را به خطر اندازد و نباید با این موضوع به صورت عادی برخورد شود.

شما به عنوان بالاترین مقام اداری استان پاسخ دهید که چرا کوتاهی صورت گرفته است؟چه اقداماتی انجام داده اید و چه برنامه ای برای توقف این روند آسیب رسان به جان مردم دارید؟

پیشتر هم اعلام کرده‌ایم که ما به عنوان نماینده مجلس اقدامات نظارتی‌مان را انجام می‌دهیم و بنده نیز در تاریخ امروز به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از کوتاهی های مدیریتی و کم کاری های ماه‌های گذشته شکایتی را مطرح کرده‌ام لیکن شما هم مسئولیت خاص خود را دارید؛ که تذکر می‌دهم به مسئولیت تان با قید فوریت عمل نمایید و گزارشی از عملکردتان را نیز برای اینجانب ارسال فرمایید.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *