افزایش ۵ برابری مصرف گاز در گلستان

سادس/گلستان رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز گلستان متوسط مصرف گاز در گلستان را روزانه دو و نیم میلیون مترمعکب اعلام کرد و گفت: این میزان در فصل سرما به ۱۲ و نیم‌میلیون مترمکعب رسیده است.

مهدی ضمیری امروز پنج‌شنبه ۲۴ آذر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: متوسط مصرف گاز در استان گلستان روزانه دو و نیم میلیون مترمکعب است اما این روزها با آغاز فصل سرما مصرف گاز افزایش قابل توجهی داشته و روزانه ۱۲ و نیم میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری و خانگی مصرف می شود.

وی با بیان اینکه با برخی از اقدامات می توان مصرف گاز را کاهش داد، تصریح کرد: با آغاز فصل سرما مصرف گاز در استان گلستان رشد پنج برابری داشته است، مصرف گاز در کشورمان چهار برابر مصرف جهانی و هفت برابر مصرف گاز در کشورهای توسعه یافته است.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز گلستان دمای ۱۸ درجه را استاندارد درجه حرارت در فصل زمستان برای مناطق مسکونی دانست و یادآور شد: به ازای هر یک درجه کاهش دمای وسایل گرمایشی، ۲۷میلیون مترمکعب صرفه جویی در کل کشور اتفاق می افتد که این مهم نشانه اهمیت بالای صرفه جویی و مصرف بهینه گاز است.

نصیری متذکر شد: کارشناسان شرکت گاز گلستان هر روزه و به طور مستمر به صورت میدانی در ادارات و صنایع برای مصرف بهینه گاز اقدام می کنند، ادارات پس از پایان وقت اداری سیستم گرمایشی خود را خاموش کنند از سویی عایق کاری شوفاژخانه ها و سرویس آن در مصرف بهینه گاز اثرگذار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *