استعفای یک نماینده/حذف مالیات واردات مواد اولیه دارویی/بررسی مجدد قانون انتخابات مجلس

معافیت واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی از مالیات/ تصویب کلیات طرح مربوط به خدمت پزشکان در مناطق محروم/ استعفای نماینده کرمانشاه در مجلس و… از مهمترین موضوعات خبری جلسات علنی امروز (چهارشنبه) بیست و سوم آذر ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی  مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد طرح اصلاح تبصره ای از قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی و … در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در جریان جلسه علنی امروز  نمایندگان درخواست بررسی مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را که از سوی ۱۱۳ نفر از نمایندگان مطرح شد را بررسی کرده و با آن موافقت کردند.

در همین رابطه علی حدادی سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه طرح جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار ندارد، توضیح داد: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را  بررسی و  پس از تصویب یک فوریت این طرح در صحن مجلس، در کمیسیون بررسی های کارشناسی روی آن انجام شد که  چهارشنبه هفته گذشته کلیات این طرح در دستور کار صحن قرار گرفت اما نمایندگان با آن مخالفت کردند. اما بر اساس ماده ۱۳۰ آیین نامه مجلس، اگر ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست دهند که طرحی که کلیاتش رد شده، مجددا بررسی شود، در صورت موافقت صحن مجددا طرح می تواند در دستورکار مجلس قرار گیرد.

ناطقین مجلس

انتقاد نماینده مردم خلخال در مجلس از عملکرد تیم اقتصادی دولت

جهانگیرزاده: مسئولان برای ساماندهی مشکلات کشور تصمیمات عاجل بگیرند

عباس زاده: به کشوری بدهکار نیستیم و بر اساس منافع ملی‌مان باید حرکت کنیم

انتقاد نماینده محلات از تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه

***

استعفای یک نماینده/حذف مالیات واردات مواد اولیه دارویی/بررسی مجدد قانون انتخابات مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای دیگر،  واردات مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال، موارد مصرفی در حوزه پزشکی و توانبخشی شامل لوازم کار، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات که فاقد مشابه تولید داخل باشند، را از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف کردند.

استعفای یک نماینده/حذف مالیات واردات مواد اولیه دارویی/بررسی مجدد قانون انتخابات مجلس

امروز همچنین در مجلس کلیات طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی تصویب شد و نمایندگان با موارد مربوط به خدمت پزشکان در مناطق محروم موافقت کردند.

همچنین نمایندگان ساز و کار تعهد خدمت دوره های عمومی و دستیاری تخصصی رشته های پزشکی و دندانپزشکی استعدادهای درخشان را تعیین کردند.

استعفای یک نماینده/حذف مالیات واردات مواد اولیه دارویی/بررسی مجدد قانون انتخابات مجلس

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز، علی نیکزاد نامه استعفای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه را اعلام وصول کرد و گفت: آقای ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه با سابقه حضور در مجلس، شورای نگهبان و دولت و فرزند شهید است. دولت رایزنی های زیادی با او کرده و به یک توافق با رییس جمهور رسیده است. ایشان استعفای خود از مجلس را علی رغم میل باطنی‌شان تقدیم کرده است.

رسیدگی به استعفای عزیزی در دستورکار جلسات علنی هفته آینده قرار می‌گیرد.

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس هم بیانیه ۱۹۶ نماینده مجلس در محکومیت تحریم های رسانه ای اروپا و قطع شبکه پرس تی وی رسانه ملی و بیانیه ۱۹۴ نفر از نمایندگان در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را قرائت کرد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

ذوالنور: شرم بر کشورهای اروپایی/ زن اروپایی پس از ازدواج نام مستقل از خودش ندارد

صفایی: همه بخش‌های تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران ‌و چین منتشر شود

نظری: اروپایی‌ها حق دخالت در امور ایران را ندارند

دهمرده: ترامپ عبرتی برای رئیس‌جمهور چین باشد

خضریان: بارها نسبت به خطر بولتن‌نویسان و اصحاب سررسید هشدار دادیم اما…

نقدعلی: عوارض آلایندگی صنایع به شهرداری‌ها پرداخت شود

نخعی: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به نفع مردم اصلاح شود

سعیدی: اعتماد بی حد و حصر به چین و روسیه نیز اشتباه دیپلماتیک است

نماینده کرمانشاه: ایران و ایرانی در قله سرافرازی است

انتقاد حسینی از وزارت میراث فرهنگی به خاطر ثبت بازی‌های زورخانه‌ای به نام آذربایجان

انتقاد حق‌وردی از وزارت خارجه درباره اقدام مداخله‌جویانه چین

انتقاد عنابستانی از صداوسیما

ذاکر: استکبار جهانی از الفت اجتماعی ما هراس دارد

وحیدی: مگر ما در مذاکرات اقتصادی در مورد حاکمیت چین بر تایوان اظهار نظر می‌کنیم؟

گودرزی: خرید خودرو برای بخشی از جامعه آرزو شده است

نماینده مردم ایرانشهر: بی‌سابقه‌ترین تجربه برای ارزش پول ملی

حیدری: «میرکاظمی» از مردم عذرخواهی کند

رفیعی: آلودگی هوا منتظر حرف زدن ما نمی‌ماند

***

در پایان این جلسه موارد اعلام وصولی از جمله سوال دو نماینده از وزیر بهداشت و درمان اعلام وصول و تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولین اجرایی کشور قرائت شد.

علی نیکزاد نایب رییس هم با اعلام پایان جلسه گفت: جلسه بعدی مجلس یکشنبه ۴ دی تشکیل می شود. بر این اساس نمایندگان هفته آینده در حوزه‌های انتخابیه حضور پیدا می کنند و لذا مجلس جلسه علنی نخواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *