مجلس طرح جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات ندارد

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: طرح جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار ندارد.

علی حدادی در گفت وگو با سادس، بیان کرد: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را  بررسی و  پس از تصویب یک فوریت این طرح در صحن مجلس، در کمیسیون بررسی های کارشناسی روی آن انجام شد که  چهارشنبه هفته گذشته کلیات این طرح در دستور کار صحن قرار گرفت اما نمایندگان با آن مخالفت کردند.

وی با اشاره به موافقت نمایندگان با بررسی مجدد این طرح در مجلس گفت: بر اساس ماده ۱۳۰ آیین نامه مجلس، اگر ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست دهند که طرحی که کلیاتش رد شده، مجددا بررسی شود، در صورت موافقت صحن مجددا طرح می تواند در دستورکار مجلس قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس گفت: امروز نیز ۱۱۳ نفر از نمایندگان درخواست دادند تا طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که هفته پیش کلیاتش در مجلس رد شده بود، مجددا در دستور کار مجلس قرار گیرد که صحن مجلس نیز با این درخواست موافقت کرد و اکنون این طرح مجددا اعلام وصول شده و مجددا گزارش کمیسیون امور داخلی پیرامون این طرح در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بر خلاف آنچه در رسانه ها منتشر شده، طرح جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور کار نمایندگان مجلس قرار ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *