نقدعلی: قیمت خودرو مضحک شده است/ واردات خودرو را آزاد کنید

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو و ارز در کشور گفت: قیمت خودرو مضحک شده است و قابل توجیه نیست. برای بحث واردات در این مجلس چقدر قانون تصویب کردیم، اما واردات خودرو هزار صاحب دارد.

به گزارش سادس، محمدتقی نقدعلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطبه ای از نهج البلاغه، بیان کرد:‌ اکنون که خدای سبحان تمام اسباب اجرای دو هدف فلسفه حاکمیت را در اختیار ما قرار داده است آیا نباید امنیت در تمامی زوایا اعم از شغل، مسکن، معیشت و ازدواج را ساری و جاری کنیم؟ اگر چنین نکردیم آیا پاسخی برای قیامت در ایام مسئولیت داریم؟

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز وزیر صمت مشکل گرانی خودرو و سکه را ناشی از هجوم نقدینگی به این عرصه ها دانست، بنابراین تدبیر کنید. ریاست بانک مرکزی کجاست؟ وزیر اقتصاد کجاست؟ چرا نمی نشینید و بحث هجوم این نقدینگی سرگردان را کنترل کنید؟ هیات رئیسه مجلس چرا قانون مالیات عائدی بر سرمایه که می گوید یکی از راه های جلوگیری از این قضیه است را در اولویت اول قرار نداده‌اید؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو یادآور شد: قیمت های خودرو مضحک شده است و اساسا قابل توجیه نیست. برای بحث واردات چقدر در این مجلس ما قانون تصویب کردیم، متاسفانه واردات خودرو هزار صاحب دارد یک طرف مجمع تشخصیص، یک طرف سران قوا هستند.

نقدعلی افزود: وارادت خودرو را آزاد کنید تا این وضعیت درست شود و از این وضعیت خارج شویم. مگر یک خودرو بی قابلیت باید چند صاحب داشته باشد؟

نماینده مردم خمینی شهر خطاب به رئیس جمهور گفت: امنیت شغلی و معیشتی مردم باید در اولویت قرار بگیرد. برای نهادینه کردن و رسیدن به هدف امنیت شغلی و معیشتی و مسکن و ازدواج بعضی از مدیران بی انگیزه و سست باید کنار گذاشته شوند. اینها توان همراهی با قطار سریع جهادی دولت را ندارند. رئیس جمهور عراق در روز اول مسئولیت تمامی مسئولین سابق را عزل کرد، اما ما انتظار نداریم همه را عزل کنید ولی باید آن بی لیاقت ها را کنار بگذارید.

نقدعلی یادآور شد: هدف دوم حاکمیت در نگاه امیرمومنان (ع) احیای معارف، اقامه  شعائر و حدود الهی است، در جنگ ترکیبی امروز قرارگاه مورد لزوم را نمی بینیم، لذا قوه قضائیه، قوه مجریه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس، شورای عالی امنیت ملی باید همگی پای کار بیایند. چرا نیروی انتظامی تنها مانده است؟ چرا قانون حجاب که در سال ۸۴ به تصویب رسیده است و ۳۲ دستگاه موظف هستند آن را اجرا کنند، اما امروز بر زمین مانده است؟ چرا باید نیروی انتظامی تنها بماند و بعضی ها بخاطر اهداف سیاسی همین نیرو را هم مورد هجمه قرار دهند؟ باید از طرق قانونی عقلانی جلوی هنجارشکنی را بگیریم،‌ چراکه اگر این دومینویی که شروع شده است ادامه پیدا کند چیزی برای نظام نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه کشف حجاب خلاف قانون است،‌ عنوان کرد: جلوی قانون ایستادن تخلف است و برای این قصه باید تدبیر کرد، لذا شخصی که بر مردم سلاح کشیده و احیانا مردم را به قتل رسانده است و قوه قضائیه در اقدامی مطلوب او را به اعدام محکوم کرده است، امروز می بینیم برخی رسانه‌ها و مستکبران آمدند حامی زن و حامی اعدامی شدند و پویش نه به اعدام راه انداختند. اگر اینها راست می گویند در قرن پیشرفت و قرن ماهواره و فضا داعش را درست کردند که زنان ایزدی را به فروش گذاشت و به اسارت برد. اینها اگر راست می گویند بروند حقوق زن را در کشور خودشان درست کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بعد از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی آرمان علیوردی ها، شهید عجمیان ها، زینال زاده ها و رضازاده ها رویش های جدید انقلاب هستند و ما و میلیون ها جوان رویش انقلابی پشت سر این عزیزان عَلَم انقلاب را به دست امام زمان (ع) خواهیم سپرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *