نجف زاده: شفاف سخن گفتن با مردم مبنای رفع مشکلات امروز کشور است

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که امروز می تواند مبنای هم افزایی و رفع مشکلات در کشور باشد،‌ اعتماد به مردم و شفاف سخن گفتن با آنها و تبیین شرایط موجود است.

به گزارش سادس،‌ عادل نجف زاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ امروز که کشور در شرایط سخت و بحران های تحریمی دست و پنجه نرم می کند و جهان استکبار درصدد افزایش قدرت حکمرانی دلار در پیکره اقتصادهای منطقه ای است و از طرفی پروژه اختلاف برانگیزی بین اقشار و اقوام متحد جامعه ایرانی به عنوان سیاست ننگین و دیرین استعمار انگلیس می خواهد اتحاد ملت ایران را بر هم بزند،‌ لزوم همدلی و هم افزایی بین مردم و مسئولان کشور ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: آنچه که امروز می‌تواند مبنای هم افزایی و رفع مشکلات در کشور باشد،‌ اعتماد به مردم و اقناع سازی و شفاف سخن گفتن با مردم و تبیین شرایط موجود است. باید قبول کنیم که ناکارآمدی مدیریتی در برخی از حوزه های اجرایی کشور، قوانین سخت و دست و پا گیر در حوزه های سرمایه گذاری و عدم اعتماد به سرمایه گذاران داخلی و عدم توجه به حق السهم ایران از اقتصاد جهانی و تصمیمات هیجانی در حوزه اقتصاد، اقتصاد کشور را فلج می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم توجه به ظرفیت های برجامانده معدنی، گردشگری و کریدورهای بین المللی مجددا به دولت تذکر داد و بیان کرد:‌ با توجه به این ظرفیت های عظیم در کشور می توان اقتصاد کشور را از وابستگی به اقتصاد نفتی رخوت انگیز نجات داد و با تنقیح قوانین ناکارآمد به خود آمد و کشور را با اعتماد به جوانان و دانشگاهیان قدرتمندانه بسازیم.

نجف زاده در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: دولتی سازی اقتصاد مخالف و ضد توسعه پایدار کشور است،‌ مردمی سازی اقتصاد که شعار دولت سیزدهم است را به صورت جدی عملیاتی کنید. اصلاحات اقتصادی را قدرتمندانه شروع کنید، حاکمیت بانک ها بر اقتصاد کشور را پایان دهید، اجازه توسعه و بالندگی را به شرکت های بزرگ غیر دولتی و خصوصی بدهید و مالیات را از آنها بستانید. احترام و اعتماد به بخش خصوصی تنها راهکار توانمندسازی اقتصاد کشور است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد:‌ ما وکیل ملت هستیم و با احترام به دولت و مدیران اجرایی کشور ذره ای از قدرت نظارتی خود کوتاه نیاییم و انتظار مردم از مجلس توجه به قدرت نظارت راهبردی آن است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در پایان تذکراتی نیز در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه اش به مسئولان مربوطه داد و خواستار رفع این مشکلات شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *