محمدیاری: هنر ما تبدیل مخالف به موافق است

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وجود ثبات سیاسی ملی و منطقه‌ای مقدمه ضروری و لازم برای نیل به امنیت اقتصادی است، گفت: امنیت ملی بنیادی‌ترین نیاز هر جامعه و مهمترین عامل برای دوام زندگی اجتماعی کشور است.

به گزارش سادس، حسن محمدیاری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ایران از لحاظ وضعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی و مسائل نظامی و ترتیبات امنیتی همیشه مورد توجه تمامی دولت های جهان بوده و هست که این نشان از اهمیت و برجستگی این مرز و بوم دارد.

وی با بیان اینکه وجود ثبات سیاسی ملی و منطقه ای مقدمه ضروری و لازم برای نیل به امنیت اقتصادی است، تصریح کرد:‌ امنیت ملی بنیادی‌ترین نیاز هر جامعه و مهمترین عامل برای دوام زندگی اجتماعی کشور به شمار می رود. عدم امنیت ملی، بی ثباتی سیاسی و عدم امنیت اقتصادی را به دنبال دارد. باید توجه داشت که سیاست‌های بهنگام و نابهنگام می تواند در مقاطعی باعث پیشرفت یا پسرفت کشور در بزنگاه‌های مختلف ملی و منطقه ای شود. پس همبستگی ملی برای کشوری با تنوع قومی و فرهنگی و جغرافیایی ایران از اهمیت حیاتی، ملی و منطقه ای برخوردار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ کلید حل مشکلات یک کشور و گذر از اتفاقات نابهنگام ملی و منطقه ای عقل، تدبیر، تلاش و کوشش همگانی مردم و دولت است. تفاهم ملت و دولت موجب سربلندی ایران می شود و در این شرایط حساس و دشوار گفت و گو میان دولت و ملت می تواند به یکی از نقاط برجسته سربلندی ملت ایران تبدیل شود.

هنر ما  منتخبین و نخبگان و مسئولان آن است که با رفتار و کردار خود معاند را تبدیل به مخالف، مخالف را به موافق و موافق را به دلداده نظام تبدیل کنیممحمدیاری یادآور شد:‌ هنر ما  منتخبین و نخبگان و مسئولان آن است که با رفتار و کردار خود معاند را تبدیل به مخالف، مخالف را به موافق و موافق را به دلداده نظام تبدیل کنیم. ما کمبود قانون نداریم بلکه مشکل در دوگانگی در رفتار و عدم عدالت در اجرای قانون است. جایی که در یک موضوع مشترک دو نگاه متفاوت را در حوزه اجرایی و قضایی مشاهده می کنیم خلاء قانونی نداریم،‌ بلکه خلاء در اجرای توام با عدالت و انصاف است که متاسفانه بحث ناکارآمدی مدیران امروز بیداد می کند و صدای همه را در آورده است.

وی افزود:‌ امروز تنها دغدغه برخی از مدیران امروز حفظ صندولی و موقعیت شغلی شان است نه حل مشکل مردم،‌ در صورتی که بزرگترین توقع مردم حل مشکل اقتصادی و معیشتی است. داشتن اقتصاد خوب و زمینه بهداشت و درمان و حل مشکل مسکن می تواند در امیدبخشی به جامعه تاثیرگذار باشد. اطمینان مردم به قیمت کالاها کم شده است و در روابط اقتصادی با یکدیگر مشکل دارند.

نماینده مردم تالش در ادامه عنوان کرد: در شرایط بد اقتصادی اگر نمی توانیم کمکی به اشتغال مردم کنیم لااقل زمینه خوداشتغالی را از مردم سلب نکنیم. البته اعتقاد داریم گام های بلندی در حوزه های مختلف در بعد از انقلاب صورت گرفته و طبق فرموده مقام معظم رهبری هر کسی بذر ناامیدی و یاس را در جامعه ترویج دهد خیانت کرده است و برخی مدیران با ضعف در عملکرد خود به این موضوع دامن می زنند؛ لذا لازم است تغییر رویه دهند.

محمدیاری با بیان اینکه در مورد گرانی ها و افزایش بهای مسکن دولت سازوکاری را تعریف نکرده و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت خدمات شده،‌ اظهار کرد: دولت در خصوص فاصله قیمت ایجاد شده بین ارز آزاد و نیمایی بررسی های لازم را انجام داده و از ایجاد رانت جدید برای واردات کالا جلوگیری نماید و نسبت به بهره گیری از منابع حاصل از این بخش برای حمایت از جوانان بیکار استفاده نماید.

وی در پایان تذکراتی به مسئولان و وزرا در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش داد و گفت:‌ حدود یک سال است که در خصوص سد شفارود تذکر می‌دهیم،‌ اما دریغ از پاسخ شفاف وزارت نیرو.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *