صمیمیت دلیل موفقیت کرواسی در جام جهانی از دید بیلیچ

صمیمیت دلیل موفقیت کرواسی در جام جهانی از دید بیلیچ

سرمربی پیشین کرواسی دلیل موفقیت این تیم در قطر را فضای دوستانه می‌داند.

به گزارش سادس و به نقل از دیلی میل، اسلوان بیلیچ، سرمربی پیشین تیم کرواسی درباره دلیل موفقیت این تیم در جام جهانی قطر گفت: کرواسی کشور کوچکی است و بازیکنان این تیم از ۱۰ سالی همدیگر را خیلی خوب می‌شناسند و به نظرم این فاکتور مهمی در درخشش تیم کرواسی در این سال‌ها بوده است. گاهی اوقات در کشورهای بزرگ با لیگ‌های بزرگ و باشگاه‌های بزرگ، شما چندان فضای دوستانه نمی‌بینید.

کروات‌ها برای دومین‌بار متوالی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی حضور دارند. این کشور از سال ۱۹۹۱ مستقل بوده و تنها حدود ۳.۹ میلیون نفر جمعیت دارد. بیلیچ در ادامه گفت: بیش‌تر بازیکنان از دینامو زاگرب و هایدوک اسپلیت می‌آیند، بنابراین آن‌ها به خوبی یکدیگر را می‌شناسند.

بیلیچ از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ برای کارلسروهه  بازی کرد و در جام جهانی ۱۹۹۸ با تیم ملی کرواسی سوم شد. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ او  خودش سرمربی تیم کرواسی بود.  گاهی اوقات در کشورهای بزرگ با لیگ‌های بزرگ و باشگاه‌های بزرگ، شما چندان دوستانه نیستید. به یاد می‌آورم که با چند بازیکن تیم ملی انگلیس صحبت کردم که به من گفتند: وقتی آن‌ها دور هم در اردوی تیم ملی جمع می‌شوند، یک میز بازیکنان چلسی، یک میز منچستریونایتد و یک میز لیورپول است ولی در کرواسی شرایط متفاوت است.

بیلیچ در پایان گفت: این واقعیت که تیم آلمان در مرحله گروهی جام جهانی قطر حذف شد، برای من تعجب‌آور نبود. فوتبال آلمان بیش از حد آکادمیک شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *