استفاده از ظرفیت مدارس برای توسعه فعالیتهای سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: باید در راستای ریشه کنی بی‌سوادی فعالیت کنیم و در این راه نظارت را به عنوان یکی از ارکان مهم سازمان در نظر داشته باشیم. .

به گزارش سادس، علیرضا عبدی در اختتامیه گردهمایی مشترک معاونین سوادآموزی و رؤسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی کشور گفت: نهضت سوادآموزی یک جریان تکلیفی است و ما برای انجام تکلیف با توجه به زمانی که در آن قرار گرفتیم یک فرصت طلایی را شاهد هستیم و بهترین زمان است تا نهضت یک جهش را تجربه کند آن هم جهش در هویت و موضوع جهش نهضت و وصول به اهداف آن، بستگی به اراده، وحدت و همدلی دارد و باید یک نگاه یکپارچه و یک وحدت رویه اتفاق بیفتد و حصول به این نتیجه، همتی مضاعف می خواهد و لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب این است که  ما باید نهضت را به مسأله و دغدغه همه تبدیل کنیم.

عبدی خاطرنشان کرد: باید صادقانه در راستای ریشه کنی بی‌سوادی فعالیت کنیم و در این راه نظارت را هم به عنوان یکی از ارکان مهم سازمان در نظر داشته باشیم و همکاران اهمیت خاص برای آن قائل باشند و نگذارند امر نظارت از سرعت بیفتد و توجه ویژه به موضوع سنجش و ارزشیابی را سرلوحه کار خود قراردهیم و از انجام امور سلیقه‎ای پرهیز کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: معاونین در استان‎ها باید رابطه خوبی با مدیران کل داشته باشند و هم خود و هم مدیران کل را با موضوع بخشنامه‎های مرتبط با سازمان بیش از پیش آشنا سازند و نسبت به امر مدرسه محوری و استفاده از ظرفیت‌های مدارس در امر سوادآموزی که از وظایف آن‌ها می‌باشد، اهتمام لازم را بعمل آورند و در خصوص کار با سامانه سوادآموزی نیز اهتمام بیشتری ورزند و در خصوص تشکیل کلاس‎ها توجه شود که اساس کلاس‌ها تلفیقی است و برای موضوع اجرای کلاس‌های تلفیقی، هفته‌ها برنامه‌ریزی و زحمت کشیده شده، بنابراین تلاش و برنامه ریزی کنید تا به درستی انجام شود.

وی در خصوص اهمیت شورای پشتیبانی استان‌ها افزود: از مطالبات اصلی ما همچنان که قبلاً گفتیم و باز تأکید می‎ کنیم جدی گرفتن شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان ها و مناطق است. همچنین از ظرفیت خیرین، خصوصاً طرح خیرین سوادیار باید بهره کافی را ببریم و همچنین توجه به تجارب ارزشمند را در دستور کار خود قراردهیم و در سامانه هم جایی باشد تا همکاران تجربه‌های جدید و موفق خود را برای بهره مندی سایرین به اشتراک بگذارند.

عبدی استفاده از نیروهای جوان و توانمند در کار را مورد توجه قرارداد و گفت: معاونین سوادآموزی ضمن ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت آنان برای تبیین برنامه‌ها و هویت نهضت سوادآموزی بهره کافی را ببرند و توجه ویژه‌ای به مطالعه اسناد بالادستی داشته باشند تا با آمادگی و مستندات محکم در راستای حمایت از اهداف نهضت تلاش کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی  به تشکیل و حضور در جلسات وبیناری تأکید کرد و خواستار پاسخگویی مطلوب به مکاتبات سازمان شد و همچنین خواستار آن شد تا کارگروهی متشکل از معاونت آموزش و طرح و برنامه و سنجش در ستاد تشکیل شود تا استانها برنامه‌های خود را قبل از انجام با این کارگروه در میان بگذارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *