دستگیری سارقان حرفه‌ای در مازندران/ کلاه، دست قاتل را رو کرد

سادس/مازندران فرمانده انتظامی شهرستان جویبار با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، گفت: ماموران انتظامی پس از شناسایی مناطق جرم‌خیز، مخفیگاه سارقان سابقه‌دار و افراد معلوم‌الحال، موضوع را با مراجع قضائی هماهنگ و در اقداماتی غافلگیرانه ۱۲ سارق و مالخر حرفه‌ای اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری سادس، غلامرضا جعفری از دستگیری ۱۲ سارق و مالخر حرفه‌ای اموال مسروقه و کشف ۲۱ فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی به‌منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در دستور کار خود قرار دادند.

این مسئول با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران انتظامی پس از شناسایی مناطق جرم‌خیز، مخفیگاه سارقان سابقه‌دار و افراد معلوم‌الحال، موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ و در اقداماتی غافلگیرانه ۱۲ سارق و مالخر حرفه‌ای اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازجویی از متهمان دستگیر شده ۲۱ فقره سرقت کشف کردند.

این مسئول افزود: ماموران انتظامی نیز به مقدار۱۸۴۰گرم انواع مواد مخدر را کشف، ۳ موتورسیکلت و ۹ خودرو را به‌دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه‌ساز و ایجاد مزاحمت توقیف کردند.

 جعفری از شهروندان خواستار شد؛ در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق موتورسیکلت در حین سرقت در محمودآباد

 فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد نیز از شناسایی و دستگیری سارق موتورسیکلت با ۴ فقره سرقت دراین شهرستان، خبر داد.

 محمود حسین‌زاده، گفت: ماموران بخش انتظامی هرازپی این فرماندهی در حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را که در حال سرقت موتورسیکلت یکی از شهروندان بود را شناسایی کردند.

 وی افزود: سارق به محض مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که بلافاصله با هوشیاری و سرعت عمل ماموران دستگیر شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: متهم که از سارقان سابقه‌دار بود در بازجویی‌های تخصصی به ۴ فقره انواع سرقت اعتراف کرد.

حسین‌زاده ضمن هشدار به دارندگان وسایل نقلیه از آنان خواست؛ در حد امکان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی، قفل پدال و فرمان تجهیز کنند؛ از قرار دادن مدارک شناسایی، تجهیزات جانبی و وسایل گران قیمت در داخل اتومبیل بپرهیزند.

دستگیری سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای منزل در تنکابن

 فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن نیز از دستگیری ۳ سارق منزل با ۸ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

بهادر دیلمی، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۳ سارق حرفه‌ای شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی لوازم سرقتی کشف شد.

 وی یادآور شد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های به‌عمل آمده تاکنون به ۸ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

 دیلمی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کلاه به جا مانده، دست قاتل را رو کرد

 فرمانده انتظامی شهرستان نکا نیز از تیراندازی منجر به قتل مردی ۳۶ ساله خبر داد و گفت: قاتل در کمتر از ۲ ساعت دستگیر شد.

قاسم عزیزی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل مردی ۳۶ ساله در منطقه جنگلی شابند روستای زرندین، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

 وی افزود: در بررسی نخست مشخص شد قاتل با اسلحه شکاری و با شلیک و اصابت چهار پاره به سینه مقتول، مرتکب قتل شد که ماموران با انجام اقدامات فنی، شناسایی و دستگیری قاتل آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، ادامه داد: کلاه به‌جا مانده از صحنه جرم، سرنخی برای دستگیری قاتل شد که یک شکارچی حرفه‌ای است در مخفیگاه خود کمتر از دو ساعت دستگیر و در بازجویی‌های به‌عمل آمده ابتدا منکر جرم ارتکابی و با مشاهده دلایل و قرائن پلیسی به بزه ارتکابی معترف و انگیزه خود از این قتل را اختلاف خانوادگی و مالی اعلام کرد.

 عزیزی با بیان اینکه با حضور دادستان و بازپرس ویژه قتل، صحنه جرم تشریح شد، خاطر نشان کرد: اقدام به موقع پلیس جهت دستگیری متهمان بازتاب مثبتی بین مردم داشته و پلیس با کسانی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قاطع و قانونی به‌عمل می‌آورد.

 دستگیری سارق ادارات دولتی کلاردشت کمتر از ۱۲ ساعت

 فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت نیز از دستگیری سارق ادارات دولتی کلاردشت در کمتر از ۱۲ ساعت خبر داد.

مصطفی اکبرنژاد، گفت: در پی وقوع سرقت از یکی از ادارات دولتی شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.‌

 وی افزود: ماموران آگاهی پس از بررسی دقیق نحوه سرقت و جمع آوری مدارک و مستندات لازم با اقدامات هوشمندانه سارق سابقه‌دار که تازه از زندان آزاد شده بوده شناسایی کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه این سارق را شناسایی و طی هماهنگی قضایی، در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

اکبرنژاد با اشاره به اعتراف متهم به سرقت، گفت: اموال مسروقه کشف و تحویل رئیس اداره مورد نظر شد؛ متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی قرار گرفت.

 فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با تأکید براینکه از هیچ تلاشی برای مقابله با سارقان و بالا بردن احساس امنیت در جامعه فرو گذار نخواهد کرد از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف میلیاردی مواد غذایی و لوازم خودرو قاچاق در ساری

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران نیز از کشف میلیاردی انواع مواد غذایی و لوازم یدکی خودرو قاچاق در شهرستان ساری خبر داد .

 محمد محمدپور اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه عناصر سودجو اقدام به احتکار انواع مواد غذایی، آشامیدنی و همچنین لوازم یدکی خودرو در انبار شرکت‌های بازرگانی خود می‌کردند، موضوع در دستور کار کارشناسان اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

 وی افزود: در اجرای این ماموریت، عوامل اطلاعاتی این پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی، شرکت‌هایی را که اقدام به دپو انواع لوازم خودرویی و موادغذایی در انبارهای غیرمجاز خود کرده بود، شناسایی کردند.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی ماموران این پلیس با همکاری کارشناسان ادارات صمت استان و شهرستان ساری در بازرسی از انبار نگهداری کالا، موفق به کشف ۵۳۸ قلم انواع مختلف موادغذایی و ۴ هزار و ۲۰۰ قلم لوازم یدکی خودرو قاچاق با برندهای داخلی و خارجی شدند.

محمدپور، ارزش کالاهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان ادارات صمت و جهاد کشاورزی بالغ بر۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این خصوص ۳ متهم دستگیر و مکان‌های مورد بررسی پلمب و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران ضمن قدردانی از همراهی نهادهای مردمی در رصد و ارائه اخبار دقیق به پلیس از مردم خواست در مقابله با قاچاق کالا، احتکار و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *