حضور ۱۴۰ هزار نخبه داوطلب در میان داوطلبان هلال احمر

سادس/همدان رئیس جمعیت هلال احمر کشور از حضور ۱۴۰ هزار نخبه داوطلب در میان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور خبر داد.

پیرحسین کولیوند شنبه ۱۹ آذرماه در آیین نکوداشت روز جهانی داوطلب و گرامیداشت و نیم قرن خدمات داوطلبانه دکتر هادی غروی به همراه منتخبان برتر سراسر استان همدان، اظهار کرد: ما سازمان، نهاد، دستگاه یا وزارتخانه نیستیم، ما جمعیتی هستیم که همه افراد می‌توانند در آن حضور داشته باشند. هلال احمر خود مردم است و به همین علت به ما جمعیت می‌گویند.

کولیوند با بیان اینکه داوطلبان بدون اجر و مزد در هر حادثه‌ای برای کمک اعلام آمادگی‌ می‌کنند، تصریح کرد: دو میلیون داوطلب داریم که ۱۴۰ هزار نفر نخبگانی هستند که حرف اول را در دنیا می‌زنند.

وی با بیان اینکه کار داوطلبانه، بی‌منت و مزد است اما خدا مزد آن را در دنیا می‌دهد، یادآور شد: در اربعین، یک بررسی انجام دادیم و ظرفیت خود را در نیروی انسانی و تجهیزات چهار برابر افزایش دادیم، یک ریال از مردم نگرفتیم و با اباعبدالله(ع) معامله کردیم. 

کولیوند ادامه داد: به خوبی خدمات بهداشت و درمان را انجام دادیم و زائران رضایت داشتند همچنین در ۲۸ صفر یک خیر، تعداد زیادی ویلچر به ما اهداء کرد و داوطلبان جمعیت هلال احمر افراد کم توان را به زیارت می‌بردند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: در زمین لرزه خوی نخستین مزد خود را گرفتم. در حالیکه ۱۱۵ خانه آسیب دید، یک نفر صدمه ندید. 

وی با بیان اینکه ما در جمعیت هلال احمر فقط وظیفه امداد و نجات برای حوادثی مانند سیل و زلزله را نداریم، مطرح کرد: ما حوادث اجتماعی تکلیف داریم و تیم‌هایی تحت عنوان سحر یعنی سفیران حمایت روحی و روانی، طراحی کردیم، این تیم‌ها پس از حادثه به بازماندگان کمک می‌کنند تا تاب‌آوری بازماندگان افزایش پیدا کند.

کولیوند با اشاره به طرح یاس، مطرح کرد: طرح یاران آسیب ستیز، برای خانم‌های سرپرست خانوار کمیته امداد است که در این طرح ۱۲ هزار خانم را توانمند کردیم و کسب و کار راه انداختیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *