انهدام باند قاچاق انسان در شمال فرانسه

پلیس فرانسه از شناسایی و انهدام یک باند شش نفری قاچاق انسان در شمال این کشور خبر داد که در عبور مهاجران غیرقانونی از کانال مانش نقش داشته‌اند.

به گزارش سادس، منابع پلیس فرانسه اعلام کردند: این باند تبهکار، عملیاتی را برای انتقال مهاجران به بریتانیا از طریق کانال مانش سازماندهی کرده بودند.

آنها ابتدا مهاجران را در پاریس اسکان داده و مجبور به فروش غیرقانونی دخانیات برای امرار معاش کرده بودند. سپس این مهاجران را به کاله منتقل کرده‌اند تا گروه دیگری از تبهکاران عضو شبکه قاچاق انسان، آنها را با قایق‌های کوچک به آنسوی کانال مانش بفرستند.

تحقیقات مرتبط با این پرونده در ماه اکتبر و پس از آن آغاز شد که مقامات پلیس فرانسه توانستند اطلاعاتی را در جریان عملیات نجات گروهی از پناهجویان به دست آورند. در جریان این عملیات نیز دست‌کم ۳۵ پناهجو که سوار بر یک شناور موقت روی آب سرگردان بودند توسط تیم‌های امداد نجات یافتند.

به گزارش یورونیوز، پلیس در جریان عملیات جست‌وجوی اعضای این شبکه، ۳۱ پناهجو را که گفته‌ می‌شود بیشتر آنها افغان و از مهاجران غیرقانونی بودند و در خانه‌ای در “استن” به صورت مخفیانه اسکان داده شده بودند، پیدا کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *