عاملان ربایش ناکام تاجر تهرانی بازداشت شدند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت عاملان سرقت مسلحانه و ربایش یک تاجر در تهران خبرداد.

به گزارش سادس، سرهنگ علی ولیپور گودرزی دراین‌باره گفت: با اعلام موضوع ربایش مسلحانه یک مرد تاجر در شمال تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در جریان تحقیقات میدانی کارآگاهان مشخص شد، مردی جوان باشگاه ورزشی خود را ترک کرده و سوار بر ماشین بنز خود شده تا به خانه برود، در این حین ناگهان سه مرد جوان با اسلحه اقدام به سرقت مسلحانه و  ربایش وی کردند که با تلاش مرد تاجر ،آدم ربایان موفق به انجام نقشه خود نشده و متواری شدند.

وی ادامه داد: بنابر حساسیت موضوع، کارآگاهان راهی صحنه جرم شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های علمی و اقدامات پلیسی پی بردند، متهمان با خودروی پژو پارس که پلاک آن سرقتی بوده به محل مورد نظر آمده و اقدام به سرقت مسلحانه کرده‌اند. کارآگاهان در گام نخست با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرم، متوجه شدند سارقان پلاک خودروی یک تیبا را به سرقت برده و روی خودروی خود نصب کرده‌اند که همین سرنخ کافی بود تا هویت و مخفیگاه دو نفر از متهمان در جنوب تهران شناسایی شود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: کارآگاهان پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شده و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند. متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت مسلحانه و  آدم‌ربایی اعتراف کردند و مدعی شدند برای زهر چشم و انتقام‌گیری از این تاجر جوان ، فردی در ترکیه آنان را اجیر کرده است. این افراد همچنین معترف شدند که نقشه‌ها را سومین فرد گروه طراحی کرده و قصد ربودن و یا سرقت خودروی بنز را نداشته اند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، ولیپور گودرزی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد  ادعای متهمان کذب محض بوده و آنها قصد داشتند برای دریافت پول و اعمال مجرمانه دیگر مرد تاجر را بربایند. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *