مرادیان: وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات کشاورزان چاره اندیشی کند

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا رفتن هزینه های کشاورزی و چند برابر شدن قیمت آنها، گفت: محصولات کشاورز روی دست او مانده است، لذا وزارت جهاد کشاورزی باید تدبیری در این خصوص بیندیشد.

به گزارش سادس، کیوان مرادیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه (۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذرماه؛ روز دانشجو گفت: سالروز بلوغ دانشجویی کشور در درک و فهم درست از بزرگترین تهدید و تحقیر آن رو ملت ایران که سلطه و سیطره دولت های استکباری به ویژه آمریکا بود که در آن روز دانشجویان هوشمندانه، مجاهدانه و با حضور آگاهانه خود مقابله کردند، روزی که برای اولین بار شعار «مرگ بر آمریکا» در ادبیات سیاسی ایران جای گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: با تداوم آن فرهنگ، امروز نیز دانشجویان، فرهیختگان و نخبگان ما با تمام توان در مقابل زیاده خواهی، یاوه گویی، شرارت‌ها و تحریم‌ها و تجزیه طلبی های آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس و هم پیمانان آنها خواهند ایستاد و با دست دانشجویان مسیر تعالی و پیشرفت و تقویت کارآمدی نظام و رفع مشکلات اقتصادی و مقابله با تبعیض، فقر و فساد در داخل ادامه خواهد یافت، همانگونه که امروز آثار بخشی از مجاهدت جوانان را در پیشرفت های هسته ای، موشک های فوق پیشرفته، ماهواره‌ها، صنایع پیشرفته و سایر فناوری های نو مشاهد می کنیم.

وی با بیان اینکه دیدید که جوانان و دانشجویان ما چطور با توطئه های همه جانبه شما مقابله کردند و شما را به ضعف و استیصال کشاندند، خطاب به دشمنان کشور یادآور شد: جوانان و دانشجویان ما عفیف‌ترین، باغیرت‌ترین و با شرف ترین‌ها هستند و هرگز اجازه نمی دهند طرح برهنه سازی، بی بندوباری و فسادهای ویرانگر خود را با نام مقدس آزادی به خورد این ملت بدهید و بدانید در صورت تداوم دشمنی با ملت ایران، همین دانشجویان با تمام توان در مقابل تمام دنیای شما خواهند ایستاد.

مرادیان با بیان اینکه انتقاد و اعتراض در دانشگاه نشان از سرزندگی و پویایی دانشگاه دارد، گفت: اما باید مراقب باشیم که اقدامات و اعتراضاتی که احیانا یک سر آن دموکرات‌ها، کومله‌ها، منافقین، پهلوی، داعش و اراذل و اوباش و جاسوسان چندملیتی و سر دیگر آن آمریکا، عربستان، اسرائیل و انگلیس و رسانه‌های وابسته به آنها هستند، دیگر اعتراض نیست، بلکه تهدید امنیت، ثبات و تمامیت ارضی و پیشرفت کشور است که در دانشگاه و خارج از دانشگاه مجالی برای آن نیست.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسائل حوزه انتخابیه اش بیان کرد: تمام شعار دولت و همت مجلس در تقویت تولید است، اما نمی دانم که حوزه اقتصادی وزارت خارجه چه کار می کند؟ نمی دانم در وزارت جهاد چه اتفاقی می افتد، چراکه برنج کاری و مرکبات ما در حال نابودی است و موضوعی مهم‌تر از تقویت تولید داخل نیست.

مرادیان با بیان اینکه هزینه کشاورزی مانند تراکتور، سوخت، کود و سم چند برابر شده است، گفت: اما محصولات کشاورز روی دست او مانده است و وزارت جهاد کشاورزی باید تدبیری در این خصوص بیندیشد.

وی یادآور شد: در جلسه ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم دستور خرید دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و مراکز نظامی از برنج داخلی صادر شد که بخشی از مشکلات را حل می کند، اما انتظار داریم پیگیری شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مرکبات همه کشورها سرمایه گذاری می کنند تا تولیدشان افزایش یابد و در برنج ۲۰ ۲۰ درصد افزایش تولید داشتیم ام امروز کشاورزان بر سر خود می کوبند و در مرکبات نیز ۲۰ درصد افزایش داشتیم که این مواردر حسن است و نگرانی نباید باشد. چرا باغداران ما باید امروز محصولات کشاورزی شان را از سه قبل نیز ارزان تر بفروشند.

وی در پایان یادآور شد: در بحث طرح هادی روستاهای ما مشکل دارند و قانون جوانی جمعیت در شمال کشور امکان تحقق ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *