حسین پور: دولت با جدیت بیشتری قیمت‌ها را کنترل کند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز گرانی‌ها کمر اقشار ضعیف و متوسط جامعه را شکسته است، لذا دولت جدیت بیشتری در کنترل قیمت ها به خرج دهد.

به گزارش سادس، امان الله حسین پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه (۱۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که امروز داعیه حقوق بشر سر می دهند و دم از حقیقت و حقیقت‌یابی می‌زنند بدانند که مردم ایران فراموش نکرده‌اند که همین‌ها میلیون‌ها نفر بیگناه را در هیروشیما، افغانستان، لبنان، فلسطین، یمن و ایران از جمله زنان و کودکان را کشتند و به خاک و خون کشیدند و امروز با همان منابعی که غارت کردند رسانه‌ها را اجیر کرده، حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ۴۳ سال است که پرچم آزادگی را برافراشته است گفت: جمهوری اسلامی مقتدر اما مظلومانه به مسیر روشن خود ادامه می دهد. مشکلات و کمبودها را می داند و صدای انتقاد صنفی مردم را می شنود همچنان که تاکنون صدای انتقاد کارگران، فرهنگیان و دیگر صنوف را شنیده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: نمایندگان مردم بارها در میان منتقدین از صنوف مختلف حاضر شدند و انتقاد آنها را با دل و جان شنیده اند، اما دشمنان بدانند آنجا که با نیت پلید براندازی وارد شوند و با اجیر کردن مزدوران داخلی خود بخواهند جنگ داخلی راه انداخته و کشور را به آشوب بکشانند تا به مقاصد شوم خود برسند قاطع برخورد خواهد کرد و جایی تلافی خواهد کرد که فکرش را هم نمی توانید کنید.

حسین پور وظیفه امروز مجلس و دولت را سنگین‌تر از هر زمان دیگری دانست و عنوان کرد: گرچه مجلس انقلابی و دولت مردمی تلاش خود را انجام می دهند اما تذکر چند نکته به دولت ضروری است.

وی افزود: امروز گرانی‌ها کمر اقشار ضعیف و متوسط جامعه را شکسته است، چرا دولت جدیت بیشتری در کنترل قیمت ها به خرج نمی دهد؟ برخی از کالاها بدون حساب و کتاب و بدون نظارت دولت قیمتشان بالا رفته و زندگی را برای مردم سخت کرده است. امروز قیمت مسکن و اجاره مسکن مستاجران و جوانان را از زندگی ناامید کرده و بنابراین دولت باید با جدیت قانون تولید یک میلیون مسکن در سال را دنبال کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی وضعیت دامداران را نگران کننده خواند و گفت: بارها اعلام کرده ام که دولت به وضع دامداران رسیدگی کند، چراکه آنها دام‌های مولدشان را فروخته‌اند و اگر این روند ادامه یابد دامداری در کشور نابود خواهد شد.

 حسین پور همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت فرهنگیان و اجرای دقیق و کامل قانون رتبه بندی  فرهنگیان که حق آنها است شد و گفت: مجلس یازدهم با وقت گذاری و دقت این قانون را تصویب کردف لذا انتظار می رود دولت سریع تر این قانون را به صورت کامل اجرایی کند. تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، نهضتی ها و غیرانتفاعی که عمر و جوانی شان را صرف خدمت کرده‌اند سریع‌تر انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی از مصوبات سفر هیات دولت به این استان نیز تشکر کرد و گفت: این استان نیازمند توجه بیشتر دولت است، چراکه زیرساخت‌های این استان ضعیف است و پروژه های بسیاری وجود دارد که سالها است که شروع شده، اما هنوز به اتمام نرسیده اند. محصولات کشاورزی و دامی استان به دلیل نبود صنایع تبدیل و نگهداری بدون ارزش افزوده به استان های دیگر صادر می شوند، لذا از دولت مجدانه تقاضا داریم مصوباتی را که در این استان تصویب کرده و به مردم ابلاغ و اطلاع رسانی شده سریع تر اجرایی کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *