نگاه تشریفاتی به حوزه فرهنگی اصلاح شود

سادس/اصفهان نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جمهوری اسلامی ایران بسیار زشت است که فرهنگ را یک موضوع تشریفاتی ببیند و باید این رویه غلط اصلاح شود.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در مراسم اختتامیه هفته فرهنگ شهرستان اردستان که جمعه (۱۱ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: هرساله پنجم تا ۱۱ آذرماه بهانه‌ای برای مسئولان شهرستان اردستان است تا به مسائل فرهنگی و اجتماعی اردستان تأکید ویژه داشته باشند و در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی کار کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان در مسائل فرهنگی تا حدی فعالیتهای عقب‌افتاده دارد، افزود: البته به طور سالانه از طرف مردم فعالیتهای فرهنگی شاخصی صورت گرفته و همواره بیش از ۹۸ درصد از واجدین این شهرستان نیز در انتخابات سیاسی شرکت کردند که نشان دهنده پایبندی مردم این شهرستان به نظام و انقلاب است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دولت انقلابیِ آقای رئیسی انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای به مجموعه فرهنگی کشور داشته باشند زیرا هدف‌گذاری دشمنان انقلاب، حوزه فرهنگی و تشدید مسائل اقتصادی است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه ما برای حوزه فرهنگی نسبت به کشورهای غیر اسلامی بودجه کمتری اختصاص میدهیم، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران بسیار زشت است که فرهنگ را یک موضوع تشریفاتی ببیند و باید این رویه غلط اصلاح شود. امروز حوزه فرهنگی در سطح کشور بسیار مظلوم است و انتظار داریم نگاه دولت و مجلس نسبت به مسائل فرهنگی کشور تغییر کند.

در این مراسم همچنین سید محمدهادی احمدی طباء، فرماندار اردستان گفت: طرح‌های نیمه‌تمام سینمایی و فرهنگی شهرستان اردستان یک معضل ۲۰ ساله است که انتظار داریم با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مشکل حوزه فرهنگی برطرف شود.

وی با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، هفته فرهنگ اردستان پربارتر برگزار شد، گفت: امروز اطلس فرهنگی اجتماعی شهرستان اردستان رونمایی خواهد شد که راهکار و راهبردی برای اعتلای فرهنگ و هنر در اردستان خواهد بود. ضمن اینکه مستند ۷۰ قسمتی اردستان سرای من با محوریت آثار تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و آداب و رسوم شهرستان است، یکی دیگر از اقداماتی است که به همین مناسبت رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *