اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های محیط زیست و کشاورزی در خراسان جنوبی 

سادس/خراسان جنوبی دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور گفت: امسال حدود ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های محیط زیست و کشاورزی حفاظتی در این استان اختصاص یافته است. 

علی محمد طهماسبی، امروز پنج شنبه ۱۰ آذر در کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی جزء سه استان مهم کشور در خصوص وضعیت گرد و غبار است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از سه استان برتر کشور در ۲۵ سال گذشته در خصوص اجرای منظم برنامه‌های مورد نظر برای مقابله با پدیده گرد و غبار است، افزود: استان‌هایی در کشور داریم که با وجود اینکه اعتبارات بیشتری از خراسان جنوبی برای مقابله با پدیده گرد و غبار گرفته‌اند، از نظر انضباط کاری در اجرای برنامه‌های مورد نظر به پای خراسان جنوبی نمی‌رسند. 

به گزارش سادس، دبیر ستاد ملی  سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ در مجموع حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای مقابله با پدیده گرد و غبار به خراسان جنوبی تخصیص یافته، تصریح کرد: امسال نیز حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای مسایل مربوط به محیط زیست و کشاورزی حفاظتی به استان اختصاص یافته است. 

طهماسبی بیان کرد: سیاست‌ها و راهبردهای ستاد ملی مدیریت پدیده گرد و غبار ابتدای امسال در راستای اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم ابلاغ شد و در برنامه هفتم توسعه کشور هم دولت موظف شده برای اجرای برنامه جامع مقابله با گرد و غبار اعتبار لازم را اختصاص بدهد. 

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین سیاست‌های در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار انجام عملیات کشاورزی حفاظتی است که برای اجرای امسال این طرح در خراسان جنوبی ۱۵میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. 

دبیر ستاد ملی  سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور اظهار داشت: باید در حوزه منابع طبیعی به مدیریت چرای دام، قرق مراتع، پیشگیری و مدیریت اصلاحی توجه ویژه ای شود و با توجه به کمبود اعتبار در این خصوص باید به سوی عملیات پیشگیرانه و اصلاحی در این باره حرکت کنیم و این موضوع در کارگروه استانی در اولویت قرار گیرد. 

به گفته طهماسبی؛ هرچند اعتبار کشوری که امسال برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافته است، بسیار کم بوده، اما با پیگیری‌های که شد ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است و علاوه بر اعتبار ملی باید در استان برای این منظور اعتباری اختصاص یابد.
 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *