انتظار ۱۰ ماهه جوانان گلستانی برای وام ازدواج

سادس/گلستان نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند کند پرداخت وام های ازدواج، گفت: برخی از جوانان ما ۱۰ ماه در صف انتظار وام ازدواج می‌مانند.

رمضانعلی سنگدوینی عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان‌گلستان با اشاره به اینکه با حضور رئیس قوا در گلستان هر سه رئیس قوه نگاهشان به گلستان متفاوت شد، اظهار کرد: این عزیزان در این دیدارها با محرومیت و عقب ماندگی استان به طور کامل و دقیق آشنا شدند و برنامه و اولویت اعتباربخشی آنها کاملا تغییر کرد.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر دو برنامه پیش روی ما قرار دارد که برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ به عنوان برنامه یک ساله و مهمتر از آن برنامه هفتم توسعه به عنوان برنامه میان مدت است، افزود: اعتقاد ما این است که باید با دقت و حساسیت به این برنامه جدی پرداخت چون سرنوشت یک استان به آن وابسته است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی‌با تاکید بر اینکه استان گلستان تولید کننده بهترین و با کیفیت ترین محصولات کشاورزی در سطح کشور از جمله گندم است، خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه هفتم‌ باید عدالت قیمتی رعایت شود و هر محصول با توجه به کیفیت آن قیمت گذاری شده و قیمت بیشتری نسبت به قیمت پایه داشته باشد.

سنگدوینی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه در روستاها را نامناسب دانست و ادامه داد: در برخی روستاهای استان ما بازنگری طرح هادی قریب به ۱۵ تا ۲۰ سال به طول انجامیده که خواهش ما این است بنیاد مسکن این مساله را کمی جدی تر پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه راه توسعه استان شیرین سازی آب دریاست، تصریح کرد: در صورت تحقق این موضوع تقریبا گرگان و غرب استان از بی آبی نجات پیدا می کنند و شرایط آب های زیر زمینی استان نیز بهتر می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر تعریف برنامه های مشترک با استانهای مجاور تاکید کرد و گفت: ما در استان گلستان در بخش جذب سرمایه گذار عقب هستیم، اضافه کرد: در کنار این مساله باید تلاش کنیم تا در برنامه هفتم‌ امنیت شغلی را در بخش خصوصی بالا ببریم تا هجوم به سمت مشاغل دولتی رخ ندهد.

سنگدوینی با انتقاد شدید از تاخیر در پرداخت وام‌ازدواج به جوانان، افزود: در یک‌ ملاقات حضوری با مردم متوجه شدم یک جوان ۶ ماه در نوبت بود و وقتی از بانک مربوطه پیگیری کردم گفتند ۴ ماه دیگر نوبت وی می شود که یعنی جوان ما باید ۱۰ ماه فقط منتظر وام ازدواج باشد و ما بگوییم چرا نرخ ازدواج کاهش یافته است؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *