کلاه برجام مجددا سرمان نخواهد رفت/ صادرات نفت کشور ۴۲۰ هزار بشکه در روز است

سادس/خراسان رضوی نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای هر گونه توافق تضمین می‌خواهیم، کلاهی که در برجام سرمان رفت، پس از این سر این ملت نخواهد رفت.

عبدالرضا مصری، ۱۰ آذر، همزمان با بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس که در کاشمر، محل زیارتگاه وی برگزار شد، خاطرنشان کرد: بررسی عمق اندیشه‌های شهید مدرس کار بسیار سختی است؛ به رغم خفقانی که آن زمان بود اما شهید مدرس از ذکاوت و آینده‌کاوی خاصی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: شهید مدرس یک فیلسوف بیدارگر، فقیهی روشن، آگاه، متعهد و مفسر عامل بوده و هیچ‌گاه چیزی نگفت که خود عامل آن نباشد.

نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدرس در یک زمان، مقطع و گذر تاریخی باید مرزهای استبداد و استکبار نوین و استعمار را تشخیص می‌داد و همانند امام راحل که فرمود نه شرقی نه غربی از دل همه تاریکی‌ها راه و صراط را تعیین می‌کرد.

این نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بیان کرد: امروز وقتی مسائل را بررسی می‌کنیم، شاید قضاوت کار ساده‌ای باشد اما به درستی تشخیص دادن در آن دوره قوت درونی خاصی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه ۵۲ نمونه طریقه زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهید مدرس باید به صورت کتابچه درآمده و به جوانان داده شود، گفت: شهید مدرس در عمل به تکلیف با سیاست‌هایی که آزادی و استقلال ملت ایران و جهان اسلام را تهدید می‌کرد، بدون اینکه پشت سر خود را نگاه کند، مبارزه نمود.

مصری گفت: فرنگی‌معاب‌ها فریفته اروپایی‌ها هستید و قوانین اروپا را بر ما تحمیل می‌کنند؛ در حالی که شهید مدرس هرچه خلاف شرع مقدس اسلام و مخالف آزادی و استقلال کشور و جهان اسلام بود را رد می‌کرد.

وی افزود: شهید مدرس مبارزی شکست‌ناپذیر و سازش‌ناپذیر بود. او اعتقاد داشت دین نباید از سیاست جدا شود و فقط جنبه تشریفاتی داشته باشد. در اسلام سیاست از دین جدا نبوده و با هم است.

نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر آن روز اقتدار ایران برای شهید مدرس آرزو بود، امروز به برکت وجود رهبر معظم انقلاب برای ما این امکان در اختیار ماست که کیان خود را حفظ کنیم.

مسئولان زندگی کردن را از شهید مدرس بیاموزند

وی در ادامه از مسئولانی که فرزندان خود را به فرنگ می‌فرستند خواست زندگی کردن را از شهید مدرس بیاموزند.  

این مقام مسئول اضافه کرد: شهید مدرس حتی حاضر نبود فرزندش را برای درمان به ییلاق بفرستد، در حالی که دیگران در محیط گرم و فقیرانه تهران یا دیگر نقاط و در شرایط سخت باشند.

مصری گفت: هر چند بسیاری از آنچه شهید مدرس آرزویش را داشت به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاصل شد اما در این مسیر ملت ایران سختی‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

وی افزود: از روز اولی که بانک الله‌اکبر با صدای امام راحل در این کشور بلند شد، انواع توطئه‌ها را دشمنان بر علیه ما به کار گرفتند. اگرچه از همان روزهای اول پیروزی انقلاب با گروهک‌های مختلف سعی کردند مسیر انقلاب را منحرف کنند ولی چون نتوانستند، به همین دلیل هشت سال جنگ تحمیلی را آغاز کردند.

نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس اسناد و مدارک در این جنگ ۲۶ کشور با ایران اسلامی به جنگ پرداختند. طی ۲۰۰ سال گذشته در دوران قاجار و پهلوی بدون جنگ فقط به دلیل ترس دوسوم کشور را از ایران جدا کردند اما در جنگ تحمیلی هشت ساله حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی جدا نشد.

وی بیان کرد: به رغم اینکه در تحریم هستیم اما امروز در  علم نانو رتبه چهارم دنیا، بیوتکنولوژی رتبه ۱۲، چرخه کامل سوخت هسته‌ای رتبه هشتم دنیا، صنایع موشکی رتبه پنجم دنیا و در هوافضا رتبه ۱۰ دنیا را در اختیار داریم؛ حتی در ژن‌درمانی که علم آن فقط در اختیار آمریکا بود، اکنون ایران به عنوان دومین کشور دنیا این علم را به دست آورده است.

مصری افزود: به رغم تمام این افتخارات اما دشمنان نمی‌خواهند بگذارند که جوانان و مردم و حتی دنیا از آن‌ها آگاه شوند چون دشمن در تمام راه‌هایی که رفته  شکست خورده است؛ به همین جنگ ترکیبی را به راه انداخت.

همه ما مقصر هستیم

وی اظهار کرد: دشمن برای جنگ ترکیبی سال‌ها میلیون‌ها و میلیاردها دلار هزینه کرده است. البته نظام برای تفکیک معاندان، آموزش‌دیدگان و ایادی استکبار و اسرائیل برنامه دارد.

نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در این بین ما هم به شبیخون فرهنگی و به خصوص جهاد تبیین کم‌توجهی و بی‌توجهی کرده‌ایم. چون جوانان را با دستاوردهای انقلاب و نقشه‌های دشمن آگاه نکرده‌ایم، به همین دلیل آنان بر اساس اطلاعاتی که به ایشان می‌رسد، تصمیم‌گیری می‌کنند. بنابراین در این ماجرا همه ما مقصر هستیم.

وی افزود: امروز دشمنان در حال بد جلوه دادن معناها هستند. آن‌ها در کشور خودشان اعتراض را اغتشاش اعلام می‌کنند اما برای کشور ما نام جنایت و عملیات‌های داعشی که با سلاح صورت می‌گیرد را اعتراض می‌گذارند.

مصری خاطرنشان کرد: به رغم تمام تهدیدها اما امروز در تولید علم و در تبدیل علم به عمل و کالا، ایران در بهترین جایگاه‌های دنیا قرار دارد؛ هرچند قبل از پیروزی انقلاب ۴.۵ میلیون بشکه نفت صادرات داشتیم اما امروز که جمعیت کشور چهار برابر آن زمان شده اما تنها ۴۲۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شود که پول آن هم به دلیل دخالت‌های استکبار باز نمی‌گردد.  

وی تصریح کرد: هرچند کل بودجه عمومی امسال کشور یک تریلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است اما اگر می‌توانستیم به میزان قبل از انقلاب نفت به فروش برسانیم، آن زمان چهار تریلیون و ۳۸۰ هزار میلیارد تومان در سال درآمد داشتیم.

نائب‌رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگرچه از نظر معیشت دچار سختی هستیم اما جوانان نباید دنبال معلول‌ها باشند بلکه علت را باید دریابند. استکبار می‌خواهد ذهن‌ها را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه هرچند جوانان فریاد دارند اما نباید علت را گم کنند، افزود: امسال که سختی کمبود انرژی به برخی کشورها برود، وضعیتشان را خواهیم دید. البته از سویی دسیسه و تحریم می‌کنند و از سویی مدام پیغام می‌دهند.

ما تضمین می‌خواهیم

مصری تصریح کرد: ما تضمین می‌خواهیم. کلاهی که در برجام سر ما رفت پس از این سر این ملت نمی‌رود. در برجام هرچه اورانیوم غنی شده داشتیم، یک شبه دادیم با هواپیما بردند؛ تمام سانتریفیوژهایی که خودمان تولید کرده بودیم را خالی کرده و در انبار گذاشتیم ولی دشمنان مسائل دیگری به ایجاد کردند.

وی عنوان کرد: هرچند امروز هم می‌خواهند همان تعهدات را انجام دهیم اما مگر قبلا که چنین کردیم، اتفاقی افتاد؟ تا تضمین نداشته باشیم، کشور زیر بار نمی‌رود و گول لبخندها و حرف‌های‌شان را نمی‌خورد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: هر کشوری که امروز قدرت نداشته باشد، له می‌شود. امروز عزت و ایستادگی و مقاومت ما به دلیل قدرتی است که داریم. اگر می‌توانستند ما را از پا در بیاورند، لحظه‌ای دریغ نمی‌کردند.

وی افزود: ایران اسلامی به پشتوانه ملت خواهد ایستاد و دشمنان در تمام نقشه‌های‌شان شکست خواهند خورد.

وی تصریح کرد: چون تاکنون تمام دسیسه‌های دشمنان نقش برآب شده، می‌خواهند ما را با هم درگیر کنند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *