خضریان: بانک اطلاعات دفتر املاک الکترونیک تا ۲ ماه آینده در اختیار وزارت راه قرار داد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید هیات رییسه این کمیسیون از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این جلسه مقرر شد بانک اطلاعات دفتر املاک الکترونیک و نقشه کاداستر شده املاک ظرف دو ماه آینده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود.

به گزارش سادس، علی خضریان با اشاره به بازدید هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از سازمان ثبت گفت: جلسه‌ای با حضور اعضای هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور رئیس و معاونین سازمان ثبت اسناد برگزار شد. در این جلسه بر ضرورت راه اندازی هر چه سریع‌تر سامانه املاک و اسکان با همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی، دستگاه‌های صاحب اطلاعات و همکار از جمله سازمان ثبت در نحوه ارائه اطلاعات به وزارت راه و شهرسازی تاکید شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد بانک اطلاعات دفتر املاک الکترونیک و نقشه کاداستر شده املاک ظرف دوماه آینده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود. همچنین راه اندازی کشوری سامانه تصدیق الکترونیک و رفع موانع مرتبط با اتباع خارجی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد طی یک ماه آینده با رفع مشکلات مربوط به اتباع خارجی این سامانه به صورت کامل در کشور اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: تعیین تکلیف موضوع سردفتران با تشکیل کارگروه مشترک با مسئولین مربوطه پیگیری شد و بررسی موضوع راه اندازی سامانه صحت سنجی و اصالت اشخاص حقیقی و حقوقی در ثبت شرکت‌ها مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد جلسات مشترکی به منظور رفع موانع و استفاده از ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی فی‌مابین کمیسیون و سازمان ثبت برگزار شود.

خضریان در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد ظرف یک ماه آینده موارد اشاره شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ در خصوص سوابق و اطلاعات خودروها که در اختیار سازمان ثبت قرار دارد، از طریق سامانه‌های پیش بینی شده با نظارت کمیسیون اصل نود در اسرع وقت با هماهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری در اختیار سکوهای بخش خصوصی قرار داده شود. همچنین در خصوص دریافت و پرداخت‌ها در فرایند اجرای ثبت نیز مقرر شد در اسرع وقت زیرساخت‌های لازم برای الکترونیکی شدن این فرایندها به صورت کامل فراهم شود و برنامه اجرایی را به کمیسیون اعلام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *