تعرفه صادرات پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی برداشته شد

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت که با پیگیری های این کمیسیون تعرفه صادرات سه محصول کشاورزی پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی برداشته شد.

محمدجواد عسکری در گفت و گو با سادس اظهار کرد: طبق  ماده ۲۳ قانون دائمی و همچنین بند (ش) تبصره ۸ قانون ۱۴۰۱، گذاشتن تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی تحت هر شرایطی ممنوع است.

وی ادامه داد: البته بر اساس بند (ش) تبصره ۸ قانون ۱۴۰۱، در صورتی تعرفه گذاری برای صادرات محصولات کشاورزی مجاز است که دستگاه های متولی مثل وزارت جهاد کشاورزی ۶ ماه قبل آن را اعلام کرده تا براساس آن تصمیم‌گیری شود لذا تصمیم خلق الساعه خلاف قانون بوده و جایگاه قانونی ندارد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون گفت: بر همین اساس کمیسیون کشاورزی دیروز جلسه ای با وزیر کشاورزی تشکیل داد و با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان توسعه تجارت و دو وزارتخانه صمت و کشاورزی مقرر شد که از امروز همان تعرفه نیم درصد بر محصولات صادراتی مثل گوجه فرنگی لحاظ شود.

وی افزود: بنابراین به دلیل اهمیت موضوع و تولید محصولات کشاورزی در استان های خوزستان، فارس بوشهر و هرمزگان اعمال تعرفه بر محصولات کشاورزی برداشته می‌شود و صادرکنندگان به راحتی می‌توانند نسبت به صادرات اقدام کنند.

عسکری در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه «از امروز تعرفه صادرات محصولات کشاورزی برداشته شد» گفت: این محصولات کشاورزی شامل پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی می شود  که تعرفه صادرات برای این سه محصول با پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی برداشته شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *