معرفی شخصیت‌های ممتاز بسیجی در کتاب‌های درسی

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد نظر به واقعیت و ظرفیت کشور برای «پرورش بسیج و تربیت رویش‌های نو به نو» و به‌منظور اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، برخی شخصیت‌های ممتاز بسیجی در کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان معرفی شده و افزایش کیفیت این معرفی‌ها مدنظراست.

به گزارش سادس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز ‌شنبه‌ پنجم آذرماه در دیدار صدها نفر از بسیجیان، تشکیل بسیج را از مهمترین و بزرگترین ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) خواندند و با ذکر گوشه‌هایی از برکات حضور بسیج در میدان‌های مختلف چهل سال اخیر تأکید کردند: بسیج در جایگاه و شأنی بالاتر از یک سازمان نظامی، ‌ و در واقع یک فرهنگ و تفکر و گفتمان است که ظرفیت دارد کشور را در حرکت عظیم ملت، با گام‌های بلند به پیش ببرد.
ایشان ظرفیت کشور برای «پرورش بسیج و تربیت رویش‌های نو به نو» و ظرفیت بسیج برای «توسعه و پیشرفت کشور» را دو واقعیت ممتاز برشمردند و با اشاره به وجود روحیه بسیجی و شجاعت و نهراسیدن از ورود به میدان در نسل‌های پیشین ملت ایران گفتند: در حکومت طاغوت این روحیه به دست بیگانگان یا حکومت‌های فاسد سرکوب می‌شد.
رهبر انقلاب افزودند: با توجه به معنای حقیقی بسیجی، اشخاصی همچون شیخ محمد خیابانی، محمد تقی پسیان، میرزا کوچک خان جنگلی، آقا نجفی و حاج آقا نورالله، آسیدعبدالحسین لاری و رئیسعلی دلواری را هم می‌توان به نوعی بسیجی نامید.
در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب و با توجه به ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با بزرگ‌مردان و شخصیت‌های ممتاز بسیجی، شخصیت‌های گرانقدری چون ‌رئیسعلی دلواری، میرزا کوچک خان جنگلی، شیخ محمد خیابانی ‌در کتاب‌های درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم و نهم، تاریخ معاصر، جغرافیا و استان‌شناسی معارفه شده‌اند تا دانش‌آموزان با آن‌ها بیشتر آشنا شوند و سرگذشت فداکاری‌های آن‌ها، شجاعت‌شان برای نسل جدید تبیین شود.
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای شناساندن بسیجیان ممتازی چون آسیدعبدالحسین لاری، محمد تقی پسیان، آقا نجفی و حاج آقا نورالله به دانش‌آموزان در ‌کتاب‌های درسی اقدامات لازم و فوری را انجام خواهد داد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *