امکان معاینه چشمی نوزادان نارس در بوشهر فراهم شد

سادس/بوشهر معاون درمان دانشگاه پزشکی بوشهر گفت: امکان معاینه چشمی نوزادان نارس در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر فراهم شد.

دکتر احمد یزدان پناه روز سه‌شنبه ۸ آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش انجام شده در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی برای پزشکان متخصص و تأمین زیرساخت لازم، امکان معاینه چشمی نوزادان نارس (ROP) در این استان فراهم شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در کودکان نارس، ساختمان عروقی چشم کامل نشده است و دارای رشد غیرطبیعی است در این بیماری، شبکیه چشم به دلیل تنظیم نبودن اکسیژن یعنی کمتر بودن یا زیاد بودن از حد طبیعی، وزن کمتر از ۱.۵ کیلوگرم جنین، به دنیا آمدن نوزاد زودتر از ۳۴ هفته به وجود می‌آید.

دکتر احمد یزدان پناه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هم‌اکنون امکان معاینه چشمی نوزادان نارس با وزن یک کیلوگرم که تا پیش‌ازاین باید متصل به دستگاه با آمبولانس به شیراز اعزام می‌شدند در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس فراهم شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: با توجه به اینکه نوزادان نارس بسیار آسیب‌پذیر هستند فراهم شدن زیرساخت معاینه چشمی این گروه از نوزادان یکی از ضرورت‌های درمانی استان بوشهر بود.

انتهای پیام
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *