گزارش سادس از حاشیه‌های دیدار برزیل و صربستان/ عاشقان فوتبال در قطر

گزارش ایسنا از حاشیه‌های دیدار برزیل و صربستان/ عاشقان فوتبال در قطر

طرفداران پرتعداد تیم ملی برزیل در دیدار با صربستان، داخل و خارج از ورزشگاه را به رنگ زرد درآورده‌اند.

به گزارش سادس از دوحه، تیم ملی فوتبال برزیل و صربستان امشب (پنجشنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم رفته‌اند که با توجه به قدرت دو تیم و حضور بازیکنان سرشناس در دو سوی میدان از دیدارهای با اهمیت مرحله گروهی محسوب می‌شود اما فضای حاکم در ورزشگاه لوسیل به هیچ وجه برابر نیست.

به جز یکی، دو سکویی که در اختیار طرفداران صربستان قرار دارد، تمام ورزشگاه لوسیل به رنگ زرد درآمده و طرفداران پرشور برزیل از بیرون تا داخل ورزشگاه را در اختیار خود دارند و با انرژی بالای خود تیمشان را حمایت می‌کنند.

طرفداران برزیل در هنگام خواندن نام نیمار به شدت ستاره تیمشان را تشویق کردند و برای او سوت و بوق زدند.

قضاوت این دیدار بر عهده علیرضا فغانی است و محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری او را در این امر یاری می‌کنند. فغانی و گروه او چهره‌های ویژه این دیدار برای ایرانی‌ها هستند. فغانی در همان ۱۰ دقیقه نخست و روی اولین حرکت خشن بازیکن صربستانی بعد از اینکه با بازیکن حریف صحبت و او را توجیه کرد، کارت زرد نخستش را نشان داد. داور ایرانی در ابتدای مسابقه هم مراقب تنش مختصر بین دو بازیکن برزیل و صربستان شد و به موقع به آنها تذکر داد.

انتخاب فغانی برای این دیدار در شرایطی است که جو ورزشگاه لوسیل تحت تاثیر هواداران پرتعداد و پرشور برزیلی است و کار برای هر داوری دشوار است.

فرصت‌سوزی وینیوس جونیور در یک موقعیت ایده‌آل حسرت هواداران برزیل و هم‌تیمی‌هایش را به دنبال داشت. او اعتقاد داشت که شوت او کرنر شده اما فغانی این ضربه را اوت تشخیص داد.

شوت قدرتی و زمینی ساندرو، دفاع برزیل به دیرک دروازه صربستان برخورد کرد تا ورزشگاه لوسیل برای چند ثانیه غرق در صدای آه هواداران برزیل شود.

خطای مکرر بازیکنان صربستان روی نیمار باعث عصبانیت این بازیکن شد و او به سردی با بازیکنی که رویش خطا کرده بود برخورد کرد.

گل نخست برزیل بالاخره جشن و پایکوبی هواداران برزیل را به همراه داشت و بازی خوب این تیم مقابل صربستان را تکمیل کرد و سلسائو مزد تلاش‌های خود را گرفت.

۸۸ هزار و ۱۰۳ نفر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند تا پرتماشاگرترین دیدار جام جهانی ۲۰۲۲ لقب بگیرد. تا قبل از این بازی، دیدار عربستان و آرژانتین با ۸۸ هزار و ۱۲ نفر پرتماشاگرترین بازی بود.

این گزارش به مرور تکمیل شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *