گزارش سادس از حاشیه‌های بازی اسپانیا و کاستاریکا

گزارش ایسنا از حاشیه‌های بازی اسپانیا و کاستاریکا

به جز هواداران اسپانیایی، طرفداران سایر کشورها هم اسپانیا را مقابل کاستاریکا حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی سادس از دوحه، تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و کاستاریکا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (چهارشنبه) در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ ورزشگاه الثمامه به مصاف هم رفته‌اند. این اولین میزبانی الثمامه در جام جهانی است. الثمامه نام کلاه‌های سنتی مردان عرب است و طرح ورزشگاه هم از این کلاه الهام گرفته شده است.

طرفدران و اهالی کشورهای اسپانیایی زبان به خصوص کشورهای قاره آمریکا و برخی کشوران آفریقایی تیم ملی اسپانیا را در دیدار با کاستاریکا حمایت می‌کنند.

روی سکوهای ورزشگاه می‌توان بخش‌هایی را دید که هنوز پر نشده است تا این دیدار در زمره دیدارهایی باشد که طرفداران دو تیم استقبال کمتری از آن به عمل آورده‌اند؛ این مساله بیشتر از سوی تماشگاران کاستاریکایی دیده می‌شود و ورزشگاه کاملا در اختیار تماشاگران اسپانیا قرار دارد.

طرفداران اسپانیا لباس‌های بومی و محلی این کشور از جمله لباس ماتادورها را به تن دارند.

با گل زودهنگام اسپانیا طرفدران اسپانیا سر از پا نمی‌شناختند.

تیم ملی اسپانیا خیلی زود حریف نه چندان قدرتمند خود را به زانو در آورد و در اواسط نیمه اول با سه گل از حریفش پیش افتاده است. با این حال لوییس انریکه از ابتدای مسابقه پر جنب و جوش در کنار زمین ظاهر شده و مرتب بازیکنان خود را تهییج می‌کند اما سرمربی کاستاریکا خیلی زود روی نیمکت نشست و بازی را آرام از روی نیمکت دنبال می‌کند.

طرفدران اسپانیا که از پیروزی پرگل تیمشان خوشحال هستند، موج مکزیکی به راه انداخته‌اند و اندک طرفداران کاستاریکا هم با آن‌ها همراهی می‌کنند.

با زدن گل چهارم توسط اسپانیا، خیال لوییس انریکه از پیروزی تیمش راحت شد و به سه بازیکن نیمکت نشین دستور داد خود را آماده ورود به زمین مسابقه کنند و دقایقی بعد دو نفر را تعویض کرد.

کیلور ناواس، دروازه‌بان تیم ملی کاستاریکا یکی از چهره‌های ویژه این دیدار بود. او با سابقه بازی در رئال مادرید و سه قهرمانی با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا، از بازیکنان محبوب در بین طرفداران هر دو تیم محسوب می‌شود.

نکو ویلیامز، بازیکن جوان و غنایی الاصل در نیمه دوم برای اسپانیا به میدان رفت. حضور او در ترکیب این تیم در حالی است که برادر بزرگترش یعنی اینیاکی ویلیامز در تیم ملی غنا بازی می‌کند. هر دو بازیکن برای اتلتیک بیلبائو بازی می‌کنند.

در اواخر مسابقه درگیری کوچکی میان گاوی، بازیکن جوان اسپانیا و مهاجم کاستاریکا شگل گرفت که با حضور به موقع داور و بازیکنان دو تیم، برخورد دو بازیکن خاتمه یافت.

اسپانیا با زدن گل هفتم به کاستاریکا بهترین پیروزی جام جهانی ۲۰۲۲ را به نام خود رقم زد و از انگلیس پیشی گرفت.

گل هفتم وقتی رقم خورد که تعدادی از سکوهای ورزشگاه الثمامه خالی شده بود و هواداران ورزشگاه را ترک کرده بودند.

این گزارش به مرور تکمیل شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *