انقلابی که ثمره خون شهداست نابود نمی شود

سادس/مرکزی نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلابی که ثمره خون شهداست و پیکر شهید سلیمانی برای آن قطعه قطعه شده، نابود شدنی نیست.

آیت‌الله سیدرحیم توکل، شامگاه اول آذر در یادواره شهدای محدوده پایگاه بسیج مسجدالحسین شهرستان محلات، اظهار کرد: در اسلام آنقدر که بر ولایت تاکید می‌شود بر هیچ عمل دیگری تاکید نشده است. قبولی نماز، حج و زکات به ولایت است.

وی ادامه داد: در تمام احکام مانند نماز، روزه، خمس و زکات ترخیص داده شده اما در ولایت ترخیص وجود ندارد. ولایت باید وجود داشته باشد، اما ولایت تنها به بیان آن در زبان نیست. طبق فرموده امام علی(ع)، ولایت مصداق جنگ با ظالم و یاری مظلوم است و اگر جنگ با ظالمان را سرلوحه خود قرار دهیم، در مسیر ولایت قرار گرفته ایم.

وی با اشاره به درجات ایمان یاران امیرالمومنین گفت: سه ویژگی در جناب سلمان وجود داشت که باید آنها را در خود جستجو کنیم؛ اگر آن را نداریم، ایجاد کنیم و اگر داریم، تقویت کنیم. اول این که دنبال علم و عالم بود تا بصیرت را افزایش دهد و دشمن و دوست را بشناسد چراکه اگر بصیرت نباشد انسان به مشکلات بسیاری دچار می‌شود.

وی با اشاره به جنگ صفین و حیله معاویه گفت: وقتی بصیرت نباشد، کارها خراب می‌شود همانطور که یک اشتباه و بی‌بصیرتی در جنگ صفین، نهروان را ایجاد کرد و پیش رفت تا یزید حادثه عاشورا را رقم زد. زمانی که آیه تطهیر نازل شد پیامبر شش ماه آن را با صدای بلند می‌خواند تا همه بدانند حضرت فاطمه(س) و بیت او مظهر تطهیر هستند، تمام مردم احترام ایشان را نزد پیامبر دیده بودند، اما بعد از رحلت پیامبر بیت حضرت فاطمه(س)، به ایشان بی احترامی کردند و دستان علی(ع) را بستند، اما با این حال عده بسیاری ساکت بودند که این همان بی‌بصیرتی است.

آیت‌الله توکل گفت: نیاز امروز جامعه، آگاهی است. در فتنه ۸۸ سران فتنه به امام و مردم خیانت کردند که آثار آن بعد از ۱۴ سال همچنان وجود دارد. در فتنه اخیر نیز چه حرف‌ها و مباحث بی‌منطقی که مطرح نمی‌شد و به خاطر فوت یک خانم اینچنین بلوا ایجاد شد که نزدیک به ۳۰ پلیس کشته شدند و ده‌ها آمبولانس آتش زده شد، به منازل مردم تعرض شد و حجاب‌ها از سر برداشته شد و با همین بهانه، مملکت را به آشوب کشانده و افراد زیادی را به شهادت رساندند، به بیت‌المال تعرض کردند و بیش از هزار میلیارد تومان خسارت وارد کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنهایی که دنبال این دروغ بودند، بی‌بصیرت بودند آنهایی که برای این ماجرا بیانیه صادر کردند، چرا در برابر آتش زدن بانک و حوزه علمیه ساکت بودند. دلیل این حرکات تهی بودن این افراد از ایمان است. این فتنه غربالی بود که بسیاری با گذر از آن مردود شدند. صدام با پشتوانه ۴۳ کشور نتوانست به این انقلاب آسیب وارد کند و این چند بچه هم نمی‌توانند خدشه‌ای به آن وارد کنند. با انقلابی که هزاران شهید داده و مردمی که برای آن جان می‌دهند نمی توان مبارزه کرد.

وی با اشاره به مسئله‌ای که تحت عنوان “حجاب اجباری” عنوان می‌شود، گفت: وجوب حجاب از جانب خداست و اطاعت از فرمان خدا واجب است. دشمن از جهل برخی‌ها استفاده می‌کنند و برای حضور در تجمعات و خرابکاری‌ها، به افراد هزینه پرداخت می‌کنند اما مطمئن باشید که این انقلاب به ظهور حضرت ولیعصر(عج) متصل خواهد شد. انقلابی که ثمره خون شهداست و پیکر شهید سلیمانی برای آن قطعه قطعه شده، نابود شدنی نیست.

توکل افزود: پیام ما به رهبری این است که ما یک جان بیشتر نداریم و آن را در راه رهبری تقدیم می‌کنیم. دستان کسی که در خط ولایت است و با رهبری، نظام و امام همراه است و دلش برای نظام می‌سوزد، را می‌بوسیم و در مقابل کسی که با نظام مقابله می‌کند محکم و با قدرت می ایستیم چرا که این نظام بر حق است و رهبری آن هم بر حق است.

وی ادامه داد: نکته دوم در مورد سلمان این بود که به فقرا احترام بسیار می‌گذاشت تا درد آنها فروکش کند و نکته سوم در مورد سلمان این بود که قبل از انجام هر کار به امیرالمومنین نگاه می‌کرد تا ببیند راضی است یا خیر و اراده علی را بر اراده خود مقدم می‌دانست که این همان معنای ولایت است باید این رفتار را سرلوحه‌ خود قرار دهیم و از آنچه رهبری می‌خواهد بدون هیچ چون و چرا اطاعت کنیم.

یک زرمنده هشت سال دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: امروز، جهاد تبیین وظیفه همه ماست.

حاج علی مالکی‌نژاد اظهار کرد: هفته بسیج بهانه‌ای است برای اینکه به یاد بیاوریم چه بر ما گذشته است.

وی افزود: عده‌ای کار کردند، عده‌ای کار نکردند و عده‌ای اموال کشور را به تاراج بردند و قدمی بر نداشتند. این افراد کسانی بودند که اوضاع کشور را به سمت وضعیت موجود بردند و با ایجاد فقر فرهنگی، این شرایط را رقم زدند. وقتی وصیت‌نامه شهدا را می‌خوانیم به این نکته پی می‌بریم که چرا امام فرمودند وصیت‌نامه شهدا را بخوانید و در آن تدبر کنیم. برخی چنان وصیت‌نامه نوشته‌اند که گویی ۵۰ سال گناه کرده‌اند، در حالی که پیش از به تکلیف رسیدن عازم میدان رزم شده بودند و در جبهه‌ها به سن تکلیف رسیده و به شهادت نائل شده بودند.

مالکی‌نژاد گفت: نوجوانان امروز طعم ناامنی را نچشیده‌ و ندیده‌اند. نه تنها تمام افراد بلکه تمام دنیا دغدغه اقتصاد را دارند و تمام دنیا نیز مشکلات اقتصادی دارند. با قطع صادرات گاز روسیه به اروپا، کشورهای این قاره دچار بحران‌های زیادی شده‌اند درحالی ‌که تحریم هم نیستند، اما کشوری که چندین سال طعم تحریم را کشیده و به این نقطه رسیده، امروز در صدر قرار دارد، چون حرف برای گفتن دارد چرا که به فرموده رهبر انقلاب باید سختی‌ها را تحمل کرد.

وی با اشاره به مرارت‌های جانبازان در این سال‌ها گفت: بیان مشکلات این افراد همان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند اگر بیان نشود دیگران آنگونه که می‌خواهند آنرا روایت می‌کنند. در شرایط کنونی نیز بسیاری چیزها تحریف می‌شود.

مالکی‌نژاد ادامه داد: تشریحی این روایت‌ها باید برای جوانانی که تشنه شنیدن هستند، صورت بگیرد. وقتی رشادت‌ها تشریح نشود، باور آن برای جوانان سخت است و تمام سختی‌های جنگ تحریف می‌شود.

وی اظهار کرد: خاستگاه جهاد تبیین، مدینه است و حضرت زهرا(س) آغازگر آن بوده و ادامه جهاد تبیین برعهده حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود. اگر جهاد تبیین نبود دیگر کربلایی وجود نداشت. حضرت زینب(س) پرچم قیام کربلا را برافراشت و شهر به شهر و هرکجا که موقعیت فراهم می‌شد، به تشریح حادثه کربلا می‌پرداخت و با روشنگری، جنایت اتفاق افتاده را تشریح می‌کرد.

وی افزود: امروز جهاد تبیین وظیفه من و شماست و نباید از آن بگذریم. باید بی‌تفاوتی را کنار بگذاریم چرا که رهبری حجت را تمام کردند. باید فرزندانمان را از کف خیابان (اغتشاشات) جمع کنیم. بسیاری از مشکلات کنونی از زمانی آغاز شد که جوانان به بهانه آموزش در فضای بی‌ضابطه مجازی غرق شدند و تحت تاثیر آموزه‌های آن قرار گرفتند.

مالکی‌نژاد با بیان خاطراتی از رشادت‌های دلاور مردان در هشت سال جنگ تحمیلی و معجزات آن دوران گفت: اینها باید بیان شود تا جوانان بدانند چه اتفاقاتی افتاده است که امروز در این امنیت زندگی می‌کنیم. باید ناامنی‌های گذشته و پیشرفت‌های کشور گفته شود و شرایط قبل از انقلاب تشریح شود تا بدانند کجا بودیم و اکنون به کجا رسیده‌ایم.

وی با اشاره به موضع‌گیری برخی ورزشکاران در رویدادهای اخیر گفت: دیگر ارزشی برای مردم ندارید چرا که با حمایت و سرمایه این مملکت به موقعیت و شهرت رسیده‌اید و اینگونه به پرچم و سرود کشور بی‌احترامی می‌کنید. پرچمی که مزین به نام خداست و پیکر شهدا در آن پیچیده می‌شد و جایگاه آن رفیع‌ترین نقاط است.

مالکی‌نژاد گفت: از تحریم قیچی‌های برش سیم خاردار در زمان جنگ به موشک های نقطه زن با برد چند هزار کیلومتری رسیدیم.

وی با اشاره به سکوت برخی خواص گفت: این سکوت باعث می‌شود که مردم جلوتر از آنها حرکت کنند و مانع نابودی انقلاب شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *