تاکنون نیروی لباس شخصی و نظامی وارد مدارس بوشهر نشده است

سادس/بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی مدیریت مدارس در این استان را را بر عهده آموزش و پرورش استان گذاشته‌اند، گفت: تاکنون هیچ نیروی لباس شخصی، نظامی و امنیتی به مدارس استان بوشهر وارد نشده‌ است.

علی موحدی روز دوشنبه ۳۰ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال های اخیر، رتبه کنکور دانش آموزان استان بوشهر در کنکور از ۲۸ به ۱۱ رسیده است، اظهار کرد: برنامه پنج ساله در حال برنامه‌ریزی است و پیش‌بینی می‌کنم با اجرای این برنامه جز ۱۰ استان برتر کنکور قرار بگیریم.

وی با اشاره به تامین اعتبار با همکاری پارس جنوبی برای برگزاری کلاس‌های کنکور تصریح کرد: منابع مالی برای برگزاری کلاس های کنکور برای تمامی مناطق استان هزینه خواهد شد و دانش آموزان همه شهرستان های استان از این کلاس ها بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: استقرار اداره آموزش و پرورش عشایری نیازمند قرارگیری در چارت سازمانی است، پیگیری هایی در این خصوص صورت گرفته است و امیدواریم در سال تحصیلی آینده شاهد استقرار این اداره باشیم.

موحدی یادآور شد: اولین استخر دانش‌آموزی استان بوشهر که عملیات ساخت آن ۱۱ سال پیش آغاز شد، امسال به بهره‌برداری رسید. در حال تامین اعتبار دو استخر دانش‌آموزی دیگر در برازجان و گناوه نیز هستیم تا این پروژه‌ها تا سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان بوشهر را به حداقل رسانده‌ایم، افزود: کمک والدین به مدارس نباید اجباری باشد و ما مدیران خاطی برخورد می‌شود. در این خصوص امسال کمترین گزارش‌ها را نسبت به سالهای گذشته داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد: امسال ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات میان مدارس استان توزیع شد؛ برخی از این هزینه‌ها شامل ۱۰میلیاردتومان تجهیزات هنرستان‌ها،  ۱۵ میلیارد تومان ایزوگام، ۵ میلیارد تومان آسفالت پرداخت شده است.

به گفته موحدی، تاکنون هیچ لباس شخصی، نظامی و امنیتی به مدارس استان بوشهر وارد نشده‌اند، دستگاه‌های امنیتی مدیریت مدارس را بر عهده آموزش و پرورش استان گذاشتند و خوشبختانه شرایط بسیار بهتری نسبت به سایر استانها داشتیم و کمترین آلودگی را شاهد بوده‌ایم.

این مقام مسئول بابیان اینکه مدرسه محل آموزش است، تاکید کرد: دانش‌آموزان دختر با هر کیفیتی دختران و عزیران ما هستند، با هر شکل و شمایلی که باشند. هیچکدام بر دیگری برتری ندارنند و اگر مشکلی هم باشد باید با دلسوزی رفتار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بابیان اینکه مدارس غیر انتفاعی امسال مجوز افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش شهریه را داشته‌اند، گفت: دریافت شهریه بیش از این مقدار فقط برای کلاس‌های فوق‌العاده و با رضایت والدین باید صورت بگیرد.

موحدی با اشاره به کمبود ۱۵۰۰ معلم تا پیش از آغاز سال تحصیلی، عنوان کرد: ۵۵۰ نیرو از طریق ماده ۲۸، ۵۱۶ نیرو از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، ۳۹۰ نیرو از طریق خرید خدمات آموزشی، ۱۳۰ نیرو از طریق برون سپاری برای هنرستان‌ها، ۱۵۰ نیرو از طریق سرباز معلم و مابقی استفاده از نوبت دومی تامین شد.

وی اظهار کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان پس ۱۱ سال در این دولت کلید خورد و قرار بود مزایای آن با حقوق آبان پرداخت شود، اما به لحاظ مشکلات سامانه‌ای و زیرساختی موفق نشدیم با حقوق آبان پرداختی‌ها را انجام بدهیم، اما همه فرهنگیان در طبقه یک قرار گرفتند. ۵۰ درصد این مزایا با حقوق مهر پرداخت شده و ۵۰ درصد نیز با حقوق آبان پرداخت می‌شود و تفاوت این ۵۰ درصد در این چندماه و ترمیم حقوق نیز حکم دیگری است که فرهنگیان در حکم دیگری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *