مدعی العموم به موضوع خروج  ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی مس از استان ورود کند

سادس/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این شرکت ها غرق در فساد هستند، محاکمه آنان را خواستار شد و گفت: خیلی صریح عرض کنم، فساد در معادن استان بیداد می کند.

محمدمهدی زاهدی در نشست مشترک شورای قضایی با مجمع نمایندگان استان کرمان ورود دادستان به عنوان مدعی العموم به شرکت های صنعتی و معدنی را لازم برشمرد و با تاکید بر اینکه شرکت ملی مس هفته گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان را غیر قانونی از استان خارج کرد، گفت: قانون برای شرکت های دولتی و خصولتی تکلیف تعیین کرده و از آنها خواسته حساب های خود را در همان استانی که هستند قرار دهند.

او این اقدام شرکت ملی مس را یک ظلم بزرگ به مردم کرمان خواند و اظهارکرد: دادستان به این موضوع ورود و بررسی کند که سرمایه آنها چقدر است و در حساب های آنها در کرمان چقدر وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این شرکت ها غرق در فساد هستند، محاکمه آنان را خواستار شد و گفت: خیلی صریح عرض کنم، فساد در معادن استان بیداد می کند.

او از لزوم محاکمه مفسدان و پشتیبانان آنان سخن به میان آورد و عنوان کرد: مس و خودروسازی هیچ کدام از مسئولیت های اجتماعی خود را انجام نداده اند، تعداد زیادی بیکار در کرمان داریم در حالی که شرکت ها سرمایه این استان را خارج می کنند، آنها باید پاسخگو باشند که به چه حقی این کار را انجام داده و ثروت این استان را به تهران برده اند.

زاهدی پرداخت حقوق و مزایای بی حساب و کتاب به مدیران شرکت های صنعتی و معدنی در استان را ظلم دانست و عنوان کرد: از دستگاه قضائی بویژه دادستان و سازمان بازرسی انتظار داریم با حقوق های ابرنجومی برخورد کند.

او با تاکید بر اینکه این شرکت ها پروژه های خود را بدون برگزاری مناقصه و مزایده به شرکت های مورد نظر خودشان که از خودشان هستند، می سپارند، گفت: برخی سیاسیون هم از آن ها پشتیبانی می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اصلاح رفتار برخی از قضات را نیز ضروری خواند و بیان کرد: آنها باید طوری برخورد کنند که شائبه ای ایجاد نشود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *