بازرسی به موضوع خروج  ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی مس از استان ورود کنند

سادس/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون پول شرکت های دولتی و خصولتی باید در استان باشد و از این رو دستگاه قضایی باید به براورد سرمایه واقعی و نیز میزانی که در بانک های استان است، ورود کند و دادستان نیز عاملان این اقدامات را پای میز محاکمه بیاورد.

محمدمهدی زاهدی در نشست مشترک شورای قضایی با مجمع نمایندگان استان کرمان بر لزوم ورود جدی دستگاه قضایی با مفسدین و پشتیبان های آنها تاکید کرد و گفت: انتظار داریم دادستان و سازمان بازرسی به موضوع خروج  ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی مس از استان ورود کنند.

 زاهدی افزود: براساس قانون پول شرکت های دولتی و خصولتی باید در استان باشد و از این رو دستگاه قضایی باید به براورد سرمایه واقعی و نیز میزانی که در بانک های استان است، ورود کند و دادستان نیز عاملان این اقدامات را پای میز محاکمه بیاورد.

وی بر اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ اقتصادی استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: نظارت بر نحوه واگذاری پروژه ها، حقوق و مزایای پرداختی در برخی شرکت ها، زمین خواری و عوامل پشت صحنه آن و … نیز باید در اولویت کار دستگاه قضایی قرار گیرد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز از اقدامات شوراهای حل اختلاف در کاهش حجم پرونده ها تقدیر کرد و گفت: توسعه آموزش ها در این حوزه نیز مورد تاکید است.

محمدی بر توسعه مس و شرکت های صنعتی تاکید کرد و گفت: این موارد اگر به درستی مدیریت شوند، می توانند کشور را مدیریت کنند و از این رو پبشنهاد می شود که با کمک دستگاه قضایی زمینه ای فراهم شود که از توسعه نامتوازن ناشی از تصمیمات غلط در گذشته جلوگیری شده و از بروز اختلافات طبقاتی در جامعه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگ اقتصادی باید به نقش خود در توسعه صنعتی استان توجه ویژه ای داشته باشند. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *