درخواست از جامعه دانشگاهی برای ارایه نظرات کارشناسی پیرامون طرح تاسیس سازمان ملی اقامت

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: با توجه به تصمیم مجلس برای بررسی طرح تاسیس سازمان ملی اقامت به صورت دو شوری، اکنون این طرح مجددا به کمیسیون بازگشت و ما نیز از پیشنهادات جامعه دانشگاهی و فرهیختگان برای تکمیل این طرح استفاده خواهیم کرد.

علی حدادی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به اخبار مطروحه پیرامون تصویب قطعی طرح تاسیس سازمان ملی اقامت در مجلس، بیان کرد: کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت در صحن مجلس تصویب و تصمیم بر این شد تا این طرح به صورت دو شوری بررسی شود تا ایرادات موجود در آن مرتفع گردد. قطعا جزئیات این طرح در کمیسیون مورد بررسی تخصصی قرار خواهد گرفت و از نظر مرکز پژوهش های مجلس استفاده خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما از فرهیختگان، جامعه دانشگاهی و دستگاه های اجرایی درخواست داریم تا اگر نظرات کارشناسی پیرامون این طرح دارند به مجلس ارائه کنند و ما از آن استقبال خواهیم کرد. این پیشنهادات به رفع نواقص موجود در این طرح کمک خواهد کرد. کمیسیون آمادگی کامل دارد تا به این پیشنهادات بپردازد.

حدادی تاکید کرد: مجلس فعلا با کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت موافقت کرده است و جزئیات آن قطعی نشده و بحث های کارشناسی پیرامون جزئیات آن صورت خواهد گرفت تا به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش سادس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه هفته گذشته با کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت موافقت کردند و بنا شد تا این طرح به صورت دو شوری در مجلس بررسی شود. فلذا جزئیات این طرح برای بررسی کارشناسی و اخذ پیشنهادات نمایندگان به کمیسیون امورداخلی کشور باز گردانده شد.

به دنبال تصویب کلیات این طرح در مجلس، اخباری در فضای مجازی منتشر شد که مدعی تصویب نهایی جزئیات این طرح در مجلس بود، درحالی که این موضوع صحت نداشته و نمایندگان صرفا کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *