از بازداشت سارقان سریالی تا موادفروشان جنوب تهران

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان سریالی لوازم خودرو، فروشنده مواد مخدر و… خبر داد.

به گزارش سادس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر گفت:‌ وقوع چند فقره سرقت‌ سریالی وسایل داخل خودرو در محدوده یافت آباد، باعث شد تا ماموران پلیس طرح تشدید مقابله با سرقت را در این منطقه اجرا کنند. در همین راستا ماموران تیم عملیات کلانتری یافت‌آباد با بررسی‌های گسترده و اقدامات فنی انتظامی موفق به شناسایی یکی از عاملان سرقت شدند. همچنین مشخصات ظاهری و اطلاعات خودروی متهم نیز در اختیار همه واحدهای گشت پلیس قرار گرفت و روز گذشته ماموران پلیس حین گشت‌زنی به صورت نامحسوس خودروی سارق را در یکی از خیابان‌های اطراف مشاهده و  پس از متوقف کردن خودروی متهم، وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازرسی از خودروی این فرد، گفت: متهم دستگیر شده در تحقیقات ابتدایی به ۲۰ فقره سرقت با همکاری همدستش معترف شد. همچنین تعدادی از مالباختگان نیز شناسایی شدند و تلاش برای دستگیری همدست این متهم ادامه دارد. متهم دستگیر شده با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

دستگیری فروشندگان موادمخدر در جنوب تهران  

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به دستگیری یک فروشنده مواد مخدر در محله خانی‌آبادنو اظهار کرد: ماموران پلیس در کلانتری ۱۵۲ خانی‌آبادنو پس از اطلاع از فروش مواد مخدر از سوی فردی در این منطقه تحقیقات و پی‌جویی‌های پلیسی برای کشف هویت و مخفیگاه وی را آغاز کردند و موفق به شناسایی این فرد شدند.

وی افزود: با هماهنگی مرجع قانونی، تیمی از ماموران کلانتری برای دستگیری متهم به مخفیگاه وی رفتند و در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم پلیسی متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. ماموران در بازرسی از مخفیگاه این متهم که ۳۴ سال سن داشته و سابقه‌دار بود ۵۰۰گرم مواد مخدر از نوع شیشه و هرویین را کشف و ضبط کردند.

دستگیری سارقان لوازم خودرو بلافاصله بعد ازسرقت  

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به دستگیری چند سارق خودرو اظهارکرد: وقوع چند فقره سرقت از داخل خودروی پژو پارس، سبب شد تا عوامل کلانتری گلبرگ سریعا به محل اعزام شده و با حضور به‌موقع خود اطلاعات مربوط به این پرونده را جمع‌آوری کنند. در بررسی‌های پلیس از محل وقوع سرقت مشخص شد که سارقان با خودروی پراید اقدام به سرقت کرده و متواری شده‌اند. لذا مشخصات خودروی سارقان در اختیار تمامی واحدهای گشت پلیس قرار گرفت و طرح مهار پلیسی اجرا شد.

رییس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری غافلگیرانه متهمان توسط پلیس گفت: دقایقی بعد خودروی سارقان در حالی‌که بین خودروها پارک شده‌بود توسط پلیس رویت شد و سارقان در شرایطی که انتظار حضور پلیس و دستگیری را نداشتند، غافلگیر و دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشفیات پلیس از این متهمان اظهارکرد:‌ در بازرسی از خودروی متهمان لوازمی که چند دقیقه قبل از خودروی یکی از شهروندان دزدیده بودند، کشف شد. این لوازم شامل ضبط و باندهای خودرو و یک قمه که در سرقت مورد استفاده قرار گرفته، بود.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به سابقه‌دار بودن متهمان گفت: این متهمان سوابق ارتکاب جرائم متعدد و تحمل حبس در زندان داشتند. همچنین در ارتباط با این پرونده تعدادی مالباخته شناسایی شدند و تلاش برای شناسایی مالباختگان دیگر ادامه دارد.
 

دستگیری دو موبایل قاپ و کشف ۱۰ فقره سرقت  

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به کشف دو سارق موبایل و کشف ۱۰ فقره سرقت اظهارکرد: ماموران تیم عملیات کلانتری ۱۱۴ غیاثی حین گشت‌زنی در محله غیاثی به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک با پلاک مخدوش که در حال پرسه‌زنی بی‌هدف و زاغ‌زنی شهروندان بود مشکوک شدند و این افراد را زیر نظر گرفتند. ماموران در همین حین مشاهده کردند که این افراد اقدام به سرقت و موبایل‌قاپی کرده و با سرعت از محل فرار کردند. لذا ماموران پلیس سریعا وارد عمل شدند و با اعلام مشخصات سارقان به سایر واحدهای گشت پلیس، طرح مهار را اجرا کردند. در ادامه طی یک عملیات ضربتی موتورسیکلت متوقف شد و سارقان که با سلاح سرد قصد درگیری با پلیس را داشتند دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف سلاح سرد و اموال مسروقه از متهمان گفت:‌ در بررسی آغازین از متهمان دو قبضه سلاح سرد و دو دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد. متهمان ۲۵ و ۲۸ ساله در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل‌قاپی، تهدید سلاح سرد و ۱۰ فقره سرقت مشابه در شرق تهران معترف شدند. همچنین تعدادی مالباخته در ارتباط با این پرونده شناسایی شده‌اند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد و آن‌ها پس از تشکیل پرونده با دستور مرجع قضایی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *