علیزاده: سرایداران و نگهبانان ساختمان‌های مسکونی مورد حمایت قانون قرار بگیرند

نماینده مردم عجب‌شیر و مراغه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار بهره‌مندی کارکنان ساختمان های مسکونی شامل سرایداران و نگهبانان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و قانون کار شد.

به گزارش سادس، علی علیزاده نماینده عجب‌شیر و مراغه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه روز چهارشنبه ۲۵ آبان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش درباره نیروهای خدماتی این وزارت‌خانه تاکید کرد: قسمتی از نیروی انسانی آموزش و پرورش را نیروهای خدماتی تشکیل می‌دهند که شامل رتبه نشده و حقوق و مزایای بسیار پائینی دریافت می‌کنند که در تامین حداقل های زندگی خود دچار مشکل هستند. این افراد اضافه کار و مزایای رفاهی دریافت نمی کنند و سابقه بیمه قبلی آنها در آموزش و پرورش لحاظ نمی شود؛ بنابراین لازم است وزیر آموزش و پرورش عنایت جدی به این عزیزان داشته باشد.

وی همچنین در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارکنان ساختمان های مسکونی شامل سرایداران و نگهبانان مشاغل تازه‌ای هستند که در عصر جدید به وجود آمده اند، اما متاسفانه شامل بیمه تامین اجتماعی و حمایت قانون کار نمی شوند؛ حتماً لازم است وزیر کار عنایت داشته باشد که این عزیزان نیز از مزایای بیمه و قانون کار استفاده کنند.

این نماینده مجلس در تذکری به رئیس جمهور درباره ناهماهنگی ها در پرداختی های کارکنان دولت اظهار کرد: ناهماهنگی ها در پرداختی های کارکنان دولت نوعی تبعیض و ناعدالتی به وجود آورده است و این ناعدالتی، عذاب آور شده و انگیزه کاری را از کارکنان گرفته است؛ چرا که امروزه حقوق‌ها از ۵ الی ۶ میلیون تومان تا بیش از ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که این نوع تفاوت در شیوه پرداخت نهادهایی مانند آموزش و پرورش، شهرداری، وزارت کشور، ثبت احوال و نیروهای مسلح را شاکی کرده است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *