امکان حضور پليس زن در برگزاري مسابقات ويژه زنان / ارتقاء توانمندي هاي علمي و مهارتي کارکنان يگان ويژه از اولويت ها

فرمانده يگان هاي ويژه ناجا گفت: پليس زن در عرصه هاي مختلف چون برگزاري مسابقات ورزشي ويژه بانوان بکارگيري مي شود.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “حسن کرمي” ضمن تبريک اعياد شعبانيه و تقدير از دست اندرکاران برگزاري اين همايش به ويژه فرمانده دانشگاه علوم انتظامي امين سردار “بختياري”، اظهارداشت:  واحدهاي ضداغتشاش در جمهوري اسلامي در راستاي صيانت از امنيت و حقوق مردم تشکيل شد و يکي از مظاهر مردم سالاري ديني است.

وي با اشاره به روند حکومت پيش از انقلاب، گفت: در آن زمان تئوري مقابله با اغتشاش متوسل به رويکرد سخت و خشن بود.

فرمانده يگان هاي ويژه ناجا با تشريح روند تکامل يگان ويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، عنوان کرد: رويکرد امروز يگان ويژه، علمي و اجتماعي است.

سردار کرمي با اشاره به اينکه در دهه 80 و 90 يگان ويژه به تجهيزات مطلوب مجهز شده است، گفت: آموزش و ارتقاء مهارت هاي علمي و عملي کارکنان اين يگان در سال هاي اخير به جد دنبال شد.

وي گفت: امروز کشور به لحاظ امنيتي در وضعيت مطلوبي است و در ابعاد مختلف امنيتي به مرحله قابل قبول رسيده ايم.

سردار کرمي تأکيد کرد: با توجه به شرايط داخلي اتخاذ رويکرد و راهبرد جديدي در مواجهه با تنش هاي اجتماعي لازم و ضروري بود.

وي اضافه کرد: راهبردهايي تعيين و مشخص شد، مبناي آموزش و تقويت تجهيزات اين يگان براساس اين راهبردها صورت گرفت.

وي خاطر نشان کرد: آموزش هاي اين يگان هم در بعد عملياتي و هم به لحاظ علمي و بصيرتي تعريف و مشخص شد، به طوري که اين آموزش ها همسو با راهبردهاي تعيين شده در پيشبرد اهداف کارآمد بود.

فرمانده يگان هاي ويژه ناجا تأکيد کرد: راهبرد يگان هاي ويژه در مواجهه با مسائل از نوع بازدارنده بود و ساخت و خريد تجهيزات نيز براساس اين راهبرد شکل گرفت.

وي با اشاره به راه اندازي پليس زن در يگان هاي ويژه، گفت: پليس ضداغتشاش “مردم پايه” است و در عمليات هاي “مردم ياري” بکارگيري مي شود .

وي با اشاره به نقش آفريني زنان در عرصه هاي مختلف، گفت: زنان در همه بحران ها و عرصه ها حضور قاطع و موثر داشتند و راه اندازي پليس زن در يگان ويژه براساس يک نيازسنجي صورت گرفت.

سردار کرمي گفت: پيش بيني شده از پليس زن در برگزاري مسابقات ويژه بانوان در راستاي توسعه امنيت و نظم در ورزشگاه ها بکارگيري شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *