قاچاق کالا تهاجم به فرهنگ و اعتقادات است

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: قاچاق علاوه بر ضربه اقتصادي به جامعه، تهاجم به فرهنگ و اعتقادات است چراکه وقتي کالايي از مبادي غير مجاز وارد کشور مي شود، بيکاري را افزايش داده و باعث تغيير فرهنگ و بي احترامي به قانون مي شود.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “سلمان اميري” اظهار داشت: وقتي در جامعه افرادي هستند که علي رغم قبيح دانستن عمل سرقت و استفاده از کالاي مسروقه،  استفاده از کالاي قاچاق را مباح مي دانند نياز به آموزش و بستر سازي فرهنگي در جامعه احساس مي شود.

وي با اشاره به برنامه ريزي دشمنان و مزدوران استکبار براي جوانان جامعه اسلامي، اضافه کرد: تهاجم فرهنگي به همراه واردات کالاهاي ممنوعه مانند مشروبات الکلي، يکي از برنامه هايي است که دشمن با سوء استفاده از وضعيت اشتغال و بيکاري جوانان به خصوص مرز نشينان به آن اهميت مي دهد.

جانشين فرمانده انتظامي استان قزوين افزود: پليس با مجرمان حوزه قاچاق که به صورت سازمان يافته و بدون توجه به دستور ايست ماموران ايست و بازرسي مستقر در محورهاي مواصلاتي اقدام به قاچاق کالاهاي ممنوعه مي کنند، برخوردي قهري، خشن و غير قابل اغماض خواهد داشت.

سرهنگ اميري با بيان اينکه قاچاق کالا با افزايش تورم رابطه مستقيم دارد،  عنوان کرد: در قاچاق کالاهاي غير مجاز گراني، ناياب شدن و افزايش تقاضا و سود آوري آن اثر شاياني دارد.

وي بيان داشت: قاچاق علاوه بر ضربه اقتصادي به جامعه، تهاجم به فرهنگ و اعتقادات است چراکه وقتي کالايي از مبادي غير مجاز وارد کشور مي شود، بيکاري را که از مهمترين دغدغه هاي مسئولان محسوب مي شود، افزايش داده و باعث تغيير فرهنگ و بي احترامي به قانون مي شود.

جانشين فرمانده انتظامي استان قزوين تصريح کرد: خروج ارز از کشور، رکود اقتصادي و فلج شدن توليد و به دنبال آن بي انضباطي اجتماعي و اخلال در نظام پولي کشور از ديگر پيامدهاي پديده قاچاق است.

اين مقام مسئول فرهنگ سازي در زمينه عدم مصرف کالاهاي خارجي و قاچاق را وظيفه همه دستگاه ها دانست و خاطر نشان کرد: اساتيد دانشگاه، معلمان و امامان جمعه و جماعات نقش موثر و ويژه اي را مي توانند در آموزش و فرهنگ سازي آحاد مردم در استفاده نکردن از کالاهاي غير مجاز و قاچاق خارجي ايفا کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *