حسینی: نباید هر اعتراض بحق را اقدام علیه امنیت ملی تلقی کنیم

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا هر اعتراض و انتقاد بحق را اقدام علیه امنیت ملی تلقی می کنیم؟ گفت: باید امکان انتقاد، اعتراض و ابراز نارضایتی از برنامه های دولت و حاکمیت را که مورد تاکید قانون اساسی است برای مردم فراهم کنیم.

به گزارش سادس، سید مرتضی حسینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه (۲۴آبان) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان خبیث ایران اسلامی ۴۳ سال است که با انواع توطئه ها درصدد جلوگیری از تحقق آرمان های انقلاب و سرنگونی نظام منتخب مردم هستند. ایجاد ناآرامی، شورش و ترور مردم و مسئولان به وسیله عوامل وابسته، تحمیل جنگ تمام عیار، پشتیبانی مستمر و همه جانبه از اغتشاش و ناامنی در کشور از عمده ترین آنهاست.

وی افزود: بحمدالله جمهوری اسلامی با وجود همه این توطئه ها به برکت رهبری باصلابت و عزم و تلاش جوانان جسور و انقلابی اش در بسیاری از زمینه ها به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است که از جمله آنها پیشرفت در حوزه های فناوری و صنایع دفاعی، علوم فضایی، پزشکی و سلول های بنیادی، مهندسی و عمران، نانو و… است. الان کمتر روستایی است که از نعمت گاز، برق، آب، مخابرات و راه برخوردار نباشد، اما در برخی زمینه ها هم عقب ماندگی قابل توجهی داریم و با اهداف و برنامه های ترسیم شده دارای فاصله طولانی هستیم.

در محاکم قضایی و سالن های دادگستری و دادسرا دوربین مداربسته قرار دهید تا عزت مردم و حقوق شهروندی آنها مورد بی احترامی و تعرض از سوی برخی قضات و کارمندان قرار نگیردنماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از دشمنان ملت ایران انتظار نداریم که با ما دشمنی نکنند، عنوان کرد: کار دشمن دشمنی کردن است، اما سخن ما با دوستان و مسئولان است که چرا با غفلت، سوء تدبیر و سوء مدیریت باعث رنجش مردم می شود و چرا به افراد و مدیران فرصت طلب و جویای قدرت و ثروت در دستگاه های اداری و اجرایی می دهید؟

حسینی در ادامه تصریح کرد: چرا کارهای قانونی و خواسته های مشروع مردم در ادارات به خوبی پیش نمی رود؟ چرا افراد بی انگیزه و بی درد را در مناصب و مسئولیت ها می گمارید؟ چرا در بخش قابل توجهی از نظام اداری ما روابط بر ضوابط حاکم است؟ چرا عزت و کرامت مردم در این دستگاه ها پاس داشته نمی شود؟ چرا در ادارات دولتی سوء استفاده از موقعیت و رانت خواری رواج دارد و عزم موثر برای خشکاندن ریشه های فساد در نظام اداری، قضایی و خدمات رسانی مشاهده نمی شود؟

وی با طرح این سوال که چرا اژدهای هفت سر فساد همچنان در نظام اداری، اقتصادی و بانکی ما جولان می دهد، یادآور شد: چرا فرمایشات صریح رهبر انقلاب در مبارزه با فساد آنچنان که باید جامه عمل نمی پوشد؟ چرا مافیای واردات بی رویه و قاچاق کالا روز به روز فربه‌تر می شود؟ چرا یک بار برای همیشه سر مافیاها و سلطان‌ها را بر سنگ عدالت نمی کوبیم و با مفسدان اقتصادی و بیت المال خواران نشاندار برخورد عبرت آموز نمی کنیم و طبق قانون اساسی محاکمات در محاکم دادگستری علنی نیست. چرا دستگاه قضایی که در راستای شفافیت که امری اعتمادساز است اقدام ملموسی انجام نمی دهد؟

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: درخواست ما نمایندگان مردم این است که در محاکم قضایی و سالن های دادگستری و دادسرا دوربین مداربسته قرار دهید تا عزت مردم و حقوق شهروندی آنها مورد بی احترامی و تعرض از سوی برخی قضات و کارمندان قرار نگیرد.

حسینی ضمن تقدیر از رئیس قوه قضائیه، قضات و کارکنان این قوه گفت: نباید حرف ها و حرکت های خوب در حد شعار باقی بماند و از قاب تلویزیون فراتر نرود.

وی با بیان اینکه چرا هر اعتراض و انتقاد بحق را اقدام علیه امنیت ملی تلقی می کنیم؟ گفت: چرا امکان انتقاد، اعتراض و ابراز نارضایتی از برنامه ها و تصمیمات دولت و حاکمیت را که مورد تاکید قانون اساسی است برای مردم فراهم نمی کنیم؟ چرا صف معترضان مردمی را از توطئه گران و عوامل دشمنان خارجی جدا نمی کنیم؟ چرا سازوکار مشخص و قابل قبولی برای نوع برخورد با این دو تهیه نمی کنیم؟ باید انتقاد قانونی و بحق مردم را به درستی بشنویم و از تقصیرها و قصورها به موقع و سریع عذرخواهی کنیم.

چرا افراد نادان، تندرو و خودسر را کنترل و مهار نمی کنیم؟ چرا شایسته سالاری و تعهد و تخصص در واگذاری مسئولیت ها کاملا مورد توجه قرار نمی گیرد و چرا لابی گری، پرداخت هدیه و رشوه بیشتر از معیارها تاثیرگذار است؟نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا افراد نادان، تندرو و خودسر را کنترل و مهار نمی کنیم؟ چرا شایسته سالاری و تعهد و تخصص در واگذاری مسئولیت ها کاملا مورد توجه قرار نمی گیرد و چرا لابی گری، پرداخت هدیه و رشوه بیشتر از معیارها تاثیرگذار است؟ چرا نااهلان و گرگ های در لباس میش که در بدنه نظام اداری و اجرایی نفوذ کرده اند و فقط به فکر تاراج بیت المال و پر کردن جیب خود هستند، پالایش نمی کنیم.

حسینی با بیان اینکه چرا به نام جوانگرایی دوستان بی تجربه و ناکارآمد را در راس دستگاه ها می گماریم و افراد مجرب و دلسوز را خانه نشین می کنیم؟ تاکید کرد: همه این موارد باعث ناکارآمدی نظام اداری و اجرایی می شود، تولید را بر زمین می زند و اقتصاد را ضعیف کرده و تورم و گرانی افسارگسیخته را موجب می شود، همچنین زمین و مسکن را دست نیافتنی کرده و اشتغال و ازدواج جوانان را به آرزو تبدیل می کند و باعث پدید آمدن نظام اداری کُند می شود که اقدامات سه قوه دیگر را تحت الشعاع قرار داده و در نهایت مردم را ناراضی می کند.

وی در ادامه خطاب به سران کشور آذربایجان گفت: ما و شما از یک پیکریم، پیشرفت و موقفقیت شما پیشرفت ما است، از شما انتظار داریم همسو با دشمنان ما حرکت نکنید. حرف های آمریکا پسند و اسرائیل خوشحال کن نزنید،؛ ما دوست و دلسوز شما و همه کشورهای مسلمان و مستقل هستیم.، صفتان را از ما جدا نکنید و با طناب پوسیده آمریکا و اسرائیل در چاه نروید.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی همچنین خطاب به رئیس جمهور و مسئولان کشور ترکیه نیز عنوان کرد: همچنان که خودتان اذعان کردید آمریکا اقتصاد و امنیت ما و شما را هدف گرفته و می خواهد دو کشور مقتدر و پیشرفته را بی ثبات کند، آنها به هیچ وجه اتحاد ما و شما را نمی خواهند و با ایران مقاوم برادری کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *