گلستان خاستگاه مباحث قرآنی است/ انتقال دانش مهارتی دانش‌آموزان به سایر کشورها

سادس/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان را خاستگاه مباحث قرآنی دانست و گفت: از همین تریبون برای میزبانی همیشگی حوزه قرآنی اعلام آمادگی می‌کنیم.

سید رضا نظری صبح امروز جمعه ۲۰ آبان در آیین اختتامیه مسابقات مفاهیم بیست و هفتمین کنگره  سراسری قرآن کریم ویژه مدارس سمپاد، اظهار کرد: گلستان خاستگاه مباحث قرآنی، تربیتی و فرهنگی است و به واسطه مشاهیر بزرگ اعم از میرفندرسکی، فخرالدین اسعد گرگانی و مختومقلی فراغی مفاهیم قرآنی برای ما به ارث گذاشته شد.

وی با بیان اینکه گلستان به واسطه وجود مشاهیر بزرگ از دیرباز قرآنی بوده و این مهم همچنان استمرار دارد، افزود: به لطف قرآن همه اقوام با صلح و دوستی کنار یکدیگر زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم میزبان خوبی باشیم، تصریح کرد: سعی کردیم اقدامات انجام‌شده در شان دانش آموزان باشد و امیدوارم علاوه‌بر حوزه قرآنی در سایر حوزه‌ها اعم از تربیتی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی نیز پیشگام باشیم.

وی گلستان را خاستگاه مباحث قرآنی دانست و گفت: از همین تریبون برای میزبانی همیشگی  حوزه قرآنی اعلام آمادگی می‌کنیم، آموزش و پرورش گلستان قریب به یک ماه است که برای برگزاری کنگره سراسری قرآن کریم به عنوان یک رویداد بزرگ در کشور تلاش می کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گلستان تلاش می کند در تمام عرصه ها طوری حرکت کند تا دانش آموز در تراز انقلاب تربیت کند، با اشاره به طرح دیپلماسی مهارتی، تصریح کرد: این طرح به معنای توسعه و ارجاع دانش بومی مهارتی دست دانش‌آموزان به سایر کشورها است، در واقع استعدادهای زیادی در آموزش و پرورش کل کشور وجود دارد که باید به دنیا اشاعه داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد دیپلماسی مهارتی به کشورهای دیگر ارسال شود و  یادآور شد: ما از طریق طرح دیپلماسی مهارتی دانش مهارتی دانش‌آموزان را به دورترین نقاط دنیا خواهیم برد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *