حسینی کیا: تیم اقتصادی دولت منسجم، بابرنامه و جهادی ظاهر شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود دارو با هدف گران کردن آن ظلم و جفا به مردم کشور بود که دستگاه قضا و دستگاه های امنیتی به این موضوع ورود کنند تا مشخص شود مافیای دارو کجاست.

به گزارش سادس، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص وقایع اخیر باید گفت جوانانی که اعتراضی به خیابان‌ها آمده بودند دو دسته اند؛ دسته اول کسانی که از بی شغلی، گرانی، تورم، مشکل مسکن، عدم امکان ازدواج گلایه مند بودند که باید نظام چاره اندیشی کند و برای حل مشکل معیشتی که سفره آنها کوچکتر شده است تدبیری کند، اینها فرزندان نظام هستند.

وی افزود: دسته دوم اختلاگران آموزش دیده وصل به سرویس های جاسوسی هستند که دستگاه قضا باید با اقتدار و قاطعانه با این محاربان برخورد کند.

نماینده مردم سنقر با بیان اینکه خواست مردم در ۱۳  آبان برخورد قاطع با اغتشاشگران بود، تاکید کرد: دستگاه قضا و مجموعه های امنیتی در مقابل آزمون بزرگی قرار دارند. لذا کوچکترین مماشات با کسانی که با سلاح سرد و گرم به مردم بیگناه حمله کرده اند پذیرفتنی نیست. بر خورد فرض می دانیم که از سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و بسیج برای حضور میدانی و خویشتنداری در مقابل اغتشاشگران تقدیر و تشکر کنیم.

حسینی کیا در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: تیم اقتصادی دولت منسجم، بابرنامه و جهادی ظاهر نشده است، چاره اندیشی کنید. بانک مرکزی به وظایف ذاتی خود عمل نکرده است، لذا افزایش قیمت دلار و ارز موید بر این ادعا است.

وی در ادامه یادآور شد: بانک ها در اعطای تسهیلات ۳ درصد به وظایفشان عمل کرده اند و از پرداخت وام های اعلامی ۲۰۰ میلیون تومانی روستایی، ازدواج، فرزندآوری و… را گرفته اند که به معنای عدم نظارت دولت، عدم اعتنا به قانون و در نهایت نارضایتی اجتماعی است. لذا برای این مساله چاره اندیشی فوری کنید تا مطالبات بحق مردم انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مطالبه بحق بازنشستگان استان های درگیر جنگ اعطای حق مناطق جنگی است که قانون هم هست اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه به آن عمل نمی کند، از سویی متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان امری ضروری است.

حسینی کیا در ادامه وزیر آموزش و پرورش را مورد خطاب قرار داد و گفت: توجه جدی به تربیت دانش آموزان و نظارت بر عملکرد معلمان امری حیاتی است، چه اتفاقی افتاده که خروجی آموزش و پرورش کف خیابان بیاید، لذا نظام آموزش و پرورش نیازمند بازنگری و نظارت جدی است. همچنین باقیمانده نیروهای نهضتی، حق التدریسی و پیش دبستانی ها که مطالبه بحق آنها است نیازمند این هستند که سریعا تعیین تکلیف شوند.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد: کمبود دارو با هدف گران کردن آن ظلم و جفا به مردم کشور بود که اتفاق افتاد، دستگاه قضا و  دستگاه های امنیتی به این موضوع ورود کنند تا مشخص شود مافیای دارو کجاست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاروزی اظهار کرد: هنوز خسارت بیمه کشاورزان پرداخت نشده و محصول کشاورز از بین رفته و خسارت به او داده نشده است، بنابراین به کجا باید پناه ببرد، لذا پیگیری جدی جنابعالی را می طلبد.

نماینده مردم سنقر در مجلس به وزیر راه و شهرسازی نیز در خصوص راه سنقر به بیستون تذکر داد و گفت: اگر ۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار فوری صورت گیرد فاز اول آن زیر بار ترافیکی خواهد رفت. همچنین برای احداث مسکن در سنقر اتفاقی موثر رخ نداده است که اقدامی جهادی می طلبد.

حسینی کیا در خصوص وضعیت امکانات ورزشی و طرح های نیمه کاره حوزه انتخابیه اش به وزیر ورزش و جوانان تذکری داد و گفت: عدم توجه به تیم ها و فدراسیون های ورزشی باعث شده است که یک به یک در مسابقات بین المللی نسبت به سرود ملی بی اعتنایی کنند که این به معنی عدم نظارت جدی و بی عرضگی شخص جنابعالی است، لذا پیگیری جدی کنید و از این بی عرضگی این وزارت را نجات دهید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *