سرمدی: گاهی آنچه در جامعه می‌گذرد با دستور کار مجلس سنخیتی ندارد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی یا بیان اینکه «گاهی اوقات آنچه در جامعه می‌گذرد با آنچه در دستور کار مجلس قرار دارد سنخیتی ندارد» بر لزوم بازنگری در آیین نامه داخلی مجلس تاکید کرد.

به گزارش سادس، کیومرث سرمدی، نماینده اسدآباد و دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به نظام بودجه ریزی کشور گفت: در دیدن منابع و مصارف و تصویب بودجه چه از ناحیه دولت و چه از ناحیه مجلس مشکلاتی داریم که عملا هم مردم را متوقع می‌کنیم و هم نارضایتی ایجاد می‌کنیم و بودجه را ناکارآمد جلوه می‌دهیم و در اصل اعتبار خودمان زیر سوال می‌رود.

وی افزود: در گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه دیدیم که ۲۱ درصد منابع تا به حال محقق نشده، ۲۵ درصد زیر ۵۰ درصد، ۱۷ درصد بالای ۵۰ درصد و ۳۶ درصد بالای ۱۰۰ درصد محقق نشده است و عملاً مشاهده می‌کنیم که هر ساله در دین منابع و عملیاتی شدن مصارف مشکل داریم و باید منابع را واقع بینانه ببینیم.

سرمدی در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: انتظار داریم  در تخصیص بودجه‌ای به آنچه در بودجه نوشته می‌شود اقدام و تخصیص‌های سلیقه‌ای کنار گذاشته شود.

وی در پایان در تذکری با تاکید بر لزوم بازبینی در آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: گاهی اوقات آنچه در جامعه می‌گذرد با آنچه در دستور کار مجلس قرار دارد سنخیتی ندارد و مردم گمان می‌کنند مجلس از کف جامعه خبر ندارد؛ در این زمینه استدعا دارم ظرفیتی برای پرداختن به مسائل روز با اولین ایجاد شود. مثلاً درباره نیروهای شرکتی کار عمیق و ماندگاری در کمیسیون اجتماعی رقم خورد باید اجازه داده شود که سریعاً در دستور کار قرار بگیرد؛ باید به این برده‌داری مدرن پایان داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *