درخواست کمک ۱۰.۲ میلیون دلاری برای مقابله با وبا در لبنان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که کمک ۱۰.۲ میلیون دلاری برای مقابله با شیوع وبا در لبنان مورد نیاز است.

به گزارش سادس، نماینده سازمان جهانی بهداشت در لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: لبنان در برابر وبا آسیب پذیر است و این موضوع به دلیل طولانی شدن شرایط بد اقتصادی و دسترسی کم به آب سالم و خدمات بهداشتی مناسب در سراسر کشور، تشدید شده است.

وی همچنین افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که مردم به خدمات بهداشتی و آب سالم دسترسی دارند و نحوه مقابله با وبا در صورت ابتلا را به آنها آموزش دهیم.

این مقام سازمان جهانی بهداشت اخیراً نیز گفت: وبا از طریق واکسیناسیون و دسترسی به آب سالم و خدمات بهداشتی، قابل پیشگیری است و افرادی که به نوع شدید آن مبتلا می شوند را نیز می توان از طریق آنتی بیوتیک ها و مصرف مایعات درمان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شینهوا، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت لبنان، تاکنون ۲۵۲۴ مورد ابتلا به وبا در این کشور به ثبت رسیده که ۴۱۶ مورد از آن ها تایید شده آزمایشگاهی هستند. همچنین ۱۸ مورد مرگ ناشی از این بیماری در این کشور به ثبت رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود اعلام کرد که در تاریخ شش اکتبر سال جاری میلادی (۲۰۲۲) وزارت بهداشت لبنان دو مورد تایید شده ابتلا به وبا را در بخش شمالی این کشور گزارش کرده که اولین شیوع این بیماری در این کشور از سال ۱۹۹۳ میلادی است.

“فراس ابیاد”، وزیر بهداشت موقت لبنان نیز اخیرا هشدار داد که اگر این کشور نتواند شیوع وبا را مهار کند، ممکن است این بیماری در لبنان بومی شود. سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس سال جاری میلادی یک برگه اطلاعاتی در مورد وبا منتشر کرد و گفت که یک منطقه بومی وبا منطقه ای است که در آن موارد تایید شده ابتلا به این بیماری در طول سه سال گذشته با شواهدی از انتقال بومی شناسایی شده است، به این معنی که موارد از جاهای دیگر وارد نشده اند.

این مقام بهداشتی لبنان افزود که وزارت بهداشت، کار آمادگی برای تامین تخت های بیمارستانی کافی در صورت افزایش احتمالی بیماران بستری مبتلا به وبا در این کشور را زیر نظر دارد. وی همچنین هشدار داد که این بیماری همه گیر نه تنها بر بخش بهداشت لبنان بلکه بر صادرات محصولات کشاورزی و گردشگری نیز تأثیر می گذارد.

وبا یک بیماری اسهالی حاد است که در صورت عدم درمان، فرد بیمار می تواند ظرف چند ساعت جان خود را از دست بدهد و به گفته سازمان جهانی بهداشت، تامین آب سالم و بهداشت برای پیشگیری و کنترل انتقال آن بسیار مهم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *