موافقت مجلس با بررسی یک فوریت طرح الزام دولت به اجرای دیپلماسی اقتصادی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست بررسی طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی به صورت یک فوریتی موافقت کردند.

به گزارش سادس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس درخواست گروهی از نمایندگان برای بررسی الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی را به صورت دو فوریتی بررسی کرده اما با آن مخالفت کرده‌اند.

در نهایت نمایندگان با بررسی این طرح به صورت یک فوریتی موافقت کردند.

عزت‌الله اکبری تالاپشتی به عنوان نماینده متقاضی این طرح به صورت دو فوریتی بیان کرد: کار مشترکی در زمینه‌ این طرح بین کمیسیون صنایع و امنیت مجلس شورای اسلامی شکل گرفته و نظر صاحبنظران در مجلس اخذ شده است. نظرات مرکز پژوهش‌ها، وزارت اقتصاد، وزارت امور خارجه و منطقه آزاد نیز در این طرح به کار گرفته شده است. این طرح یکی از طرح‌های مهم مجلس شورای اسلامی است که راه را برای حضور در عرصه اقتصاد بین‌المللی باز می‌کند.

وی ادامه داد: رهبری بارها تاکید کردند که باید از ظرفیت همسایه‌ها  و منطقه استفاده شود. این مطالبه رهبری نباید بر روی زمین بماند. اقتصاد جهانی شاهد مفاهیم نویی از جمله تغییر ماهوی نظامات تولیدی و خدماتی، کاربرد هوش مصنوعی و نقش استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است. همه کشورها در تلاش هستند تا سهم قابل توجهی از اقتصاد جهانی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف ما این است که یک راهی باز کنیم تا به اقتصاد جهانی راحت‌تر متصل شویم. در این طرح به دنبال دستگیری از دولت هستیم تا قوانین و مقررات دست و پاگیر را کنار زده و عضویت در سازمان‌های‌ بین‌المللی نظیر شانگهای راحت‌تر شود. در این طرح به دنبال ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد بین‌الملل هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *