پایان عملیات امدادی حادثه ریزش پل معلق در هند

مقامات هند امروز (جمعه) اعلام کردند که پس از پنج روز عملیات جست جو برای مفقودین حادثه ریزش پل معلق در ایالت گجرات این کشور پایان یافته است.

به گزارش سادس، در این حادثه ۱۴۱ تن جان خود را از دست داده اند.

مقامات هند همچنین اظهار کردند که عملیات جست و جو برای مفقودین این حادثه شب گذشته (پنجشنبه) به پایان رسید زیرا دیگر گزارشی از مفقود بودن فردی وجود ندارد.

در مجموع بیش از ۱۰۰ نفر در این حادثه مصدوم شده و ۱۷۷ نفر دیگر نیز نجات یافته اند.

یکی از مقامات امدادی هند در این باره گفت: پس از بررسی ها مشخص شد که دیگر مفقودی ناشی از وقوع این حادثه وجود ندارد، به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا عملیات جست وجو را پایان دهیم.

این پل معلق روز یکشنبه فروریخت و گفته شده در زمان وقوع حادثه صدها نفر روی پل بودند که با فروریختن آن تعدادی از آنان به رودخانه “ماچو” (Machchhu) سقوط کردند.

در پی ریزش این پل معلق، نیروهای امدادی هند در محل حادثه حاضر شدند و عملیات امداد و نجات نیز آغاز شد.

این پل که ۲۳۳ متر طول دارد، در سال ۱۸۸۰ میلادی روی رودخانه ماچو در ایالت زادگاه “نارندرا مودی” – نخست وزیر هند-  ساخته شده و شش ماه برای مرمت و تعمیرات تعطیل بود.

به گزارش پایگاه خبری شینهوا، زیرساخت‌های بسیاری از راه‌های ارتباطی در ایالت‌های مختلف هند قدیمی هستند و نگهداری و ترمیم آن‌ها معمولا در زمان مناسب اتفاق نمی‌افتد.

همچنین مقامات پلیس هند از بازداشت ۹ نفر در ارتباط با این حادثه خبر دادند. به گفته آن ها، کلیه این افراد برای شرکتی کار می‌کنند که مسئول بازسازی و مرمت پل بخش “موربی” در این ایالت هند بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *