باید از آقایان باشگاه فولاد پرسید چقدر از امکانات‌شان در اختیار بانوان است

باید از آقایان باشگاه فولاد پرسید چقدر از امکانات‌شان در اختیار بانوان است

سادس/خوزستان نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: باشگاه فولاد خوزستان که صدها میلیارد تومان خرج می کند فقط متعلق به رشته فوتبال نیست و قطعاً وجود این باشگاه باید فرصتی برای بانوان باشد و باید از آقایان باشگاه پرسیده شود چقدر از این امکانات خود را در اختیار بانوان گذاشته‌اند؟

سید کریم حسینی در نشست رئیسان و نایب رئیسان هیات های ورزشی استان خوزستان که امروز ۱۲ آبان ماه با حضور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و دیگر مسئولان استانی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از ۵ میلیون نفر جمعیت استان خوزستان نیمی از آن بانوان هستند و قطعاً در تمام تقسیم امکانات و بستر فعالیت ها، در تمام حوزه ها چه در ورزش و چه سایر حوزه ها متعلق به بانوان است.

به گزارش سادس، وی ادامه داد: همه جایگاه استان خوزستان و امکانات آن را می دانند و ما نیز محدودیت اعتبار در کشور را مطلع هستیم اما هنر مدیریت این است که از این اعتبارات محدود بتوانیم بهره مند شویم که این در حوزه ما مدیران و هیات های ورزشی است، ضمن اینکه نباید کار را در میدان دیگری بندازیم و این گونه نتیجه نمی گیریم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش بانوان و ورزش روستایی با جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر بانوی روستایی مواجه هستیم که به دلیل خرده فرهنگ ها و باورهای مقدس استان، ورود بانوان را به عرصه ورزش با محدودیت هایی مواجه کرده که همچنان وجود دارد اما با کارهایی که در حوزه ورزش و جوانان انجام شد که با ورود بنی تمیم به دلیل آشنایی با ورزش استان و خود استان است و رضایت را در این جامعه ورزشی می بینیم، توانسته اند بانوان را به میدان فعالیت دعوت کنند. 

وی ادامه داد: از آنجایی که خود من رئیس ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان خوزستان نیز هستم بیش از۵۰۰ روستا را فعال کرده ایم و بیش از ۶۰۰ تیم مینی فوتبال داریم که ۸۳ تیم ورزشی ما متعلق به بانوان هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به محدویت اعتبارات باید بتوانیم از امکانات و ظرفیت دستگاه ها استفاده کنیم. به طور مثال باشگاه فولاد خوزستان که صدها میلیارد تومان خرج می کند فقط متعلق به رشته فوتبال نیست و قطعاً وجود این باشگاه باید فرصتی برای بانوان باشد و باید از آقایان باشگاه پرسیده شود چقدر از این امکانات خود را در اختیار بانوان گذاشته اند؟ این می تواند یک دستورالعمل برای باشگاه ها و دستگاه های اجرایی باشد زیرا بودجه ورزش و بودجه سنواتی لازم را دارند و باید دید چقدر از آن به بخش بانوان به صورت واقعی داده می شود.

وی بیان کرد: بحث اشتغال قهرمانان ورزشی را می توان به راحتی حل کرد به شرط اینکه مسئولان استان خوزستان نیز حمایت کنند زیرا با دستورالعمل های استانی این موضوع قابل حل است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۲۷ صدم درصد، گفت: شاید اجرایی شدن این ماده خواسته تمام نمایندگان در مجلس نباشد اما در بودجه سنواتی و تنظیم آن همه به ویژه فراکسیون ورزش همه پای کار هستند. سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان در اختیار نمایندگان اهواز بود که ما آن را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان خوزستان قرار دادیم. همین امسال هم ۱۵ میلیارد تومان در اختیار آقای بنی تمیم برای احداث ۳۰ زمین چمن مصنوعی گذاشته شد. این ها برای ورزش کافی نیست ولی مسیری است که می توان برای گرفتن اعتبارات بیشتر طی کرد.

وی با بیان اینکه عمده مشکل بانوان در بحث زیرساخت ها است، ادامه داد: نیاز به سالن سرپوشیده در روستاها و شهرها وجود دارد و استفاده از امکانات سایر دستگاه ها جای خود دارد. در بخش ورزش بانوان اگر تفاهم نامه هایی با سایر دستگاه ها منعقد شود و مصوباتی داشته باشیم که ما در مجلس بتوانیم پیگیری کنیم اقدامات مؤثری خواهد بود، در بخش بانوان استان خوزستان هم می توان کارهایی انجام داد.

حسینی بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ قطعاً برنامه هایی با همکاری وزارت ورزش خواهیم داشت و در بخش بانوان نیز در کمیسیون تلفیق مجلس و سنواتی باید برنامه هایی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *